ENS VOLEN VIOLENTS

Un relat de: aurora marco arbonés
ENS VOLEN VIOLENTS

El nostre poble ha estat sempre pacient.
Fills de derrotes i exilis,
de líders afusellats
d’humiliacions sense fi
i de purgues ancestrals,
hem romàs plàcida gent,
gent responsable, seriosa,
gregària en les tradicions
fidels en donar paraula,
lluitadors i solidaris.


Hem reclamats nostres drets
amb les mans ben enlairades,
sense armes i amb so de pau,
la cara alta i descoberta
i omplint confiats, joiosos,
places, carrers, i comarques
agafant-nos de les mans
amb nostres pares i fills.

Orgullosos de la terra,
sense menysprear els d’arreu,
sempre ens sentim catalans,
perquè és marca de naixença.
I ara ells ens volen violents
per a caure en el parany
del feble que se sent fort.
Però nosaltres no odiem
aquells que ens estan fent mal.
Continuem el camí amb serenor i mans obertes.

Aurora Marco i Arbonés –


Comentaris

  • Els drets són els drets...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 07-01-2019 | Valoració: 10

    I sempre ho seran, perquè som tots humans i necessitem que siga un món ple de persones normals, però a la vegada violents, com dius en el teu poema, que està molt bé i té molt enteniment.
    M'ha agradat llegir-ho, Aurora.
    Una abraçada...
    Perla de Vellut

  • Doncs jo creia...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 22-05-2018 | Valoració: 10

    Doncs jo creia que nos volien de cap de les maneres. Ni violents ni vioràpids.
    Només humiliats i ven aixafats. Encara que ben mirat potser sí que ens volen i, com ja ho vaig escriure en una altra ocasió, per això ens “peguen” perquè quedem ben enganxats.
    —Joan—

  • Patriota[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 10-05-2018 | Valoració: 10

    Anys enrere havia llegit en alguna paret l'eslògan: Poble armat, poble respectat! Amb el transcurs dels anys he pogut constatar que quanta raó tenia aquests quatre mots. Com som un poble desarmat, ens humilien, ens espolien i si no ens maten és perquè som dins d'Europa. Els catalans, fins ara, hem estat pagant el nostre deute càrmic. Lluny resta el nostre valent crit de: Desperta ferre! Ara, Catalunya és Terra de pau, on s'està forjant una nova manera d'entendre la democràcia i la llibertat de l'individuu en consonància amb la col·lectivitat nacional que el constitueix.
    El teu poema palesa aquesta nova arquitectura que ha d'estendre's arreu del món. T'admiro, ferrenya dona patriota....Nil.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

250842 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.