EN TRYSKY.

Un relat de: La Banyeta del badiu

En Trysky, és el meu gos. Fill de la Trufa i en Baloo.

La Trufa, és una gosseta petitona de la raça Shnauzer miniatura. De color sal i pedre, cueta retallada, però les orelletes no, té pedigrí.

Està en zel, i li han buscat un " pretendent ", per tenir descendència. Però a ella, el que li han buscat, no li agrada. La Trufa, és molt coqueta i tafanera i té molta personalitat, el pobre pretendent, no té res a fer, el refusa i se'l treu de sobre a mossegades i lladrucs (els té molt aguts).

Han hagut de buscar-li un altre mascle. A veure si a "la senyora", aquest li bé de gust ?. En Baloo, així és com és diu el nou pretendent, és molt xulo, molt "torero" i també té pedigrí.
Al primer "Déu vos guard", ja la ha atrapada. Ella està contenta i ufanosa, aquest "torero", sí que li agrada !!.

La Trufa , va tenir set cadellets. Entre tots hi havia un que era el més belluguet, i també, era el més claret de la camada, l... ens el vam quedar !!.

És en Trysky, el nostre Trysky.

En Trysky, d'encà que era un "cabdell de pel", li he fet de "mama", ara te vuit anys, i ell i jo estem molt compenetrats.

Sembla mentida, però té l'intel-ligència d'una criatura de dos anys ( àixò, m'ho va dir el veterinari, i és veritat).
Tot ho entén, les paraules, fins i tot els conceptes.
Sempre està pendent del qjue diem, fins i tot, segons com, peruqè no ens entengui, parlem canviant els sinònims, però... el tomba una miqueta el caparronet, em mira als ulls i ... dóna una volta sobre si mateix, això vol dir que ja ho ha pescat, que ens ha entès !!, que no cal que anem amb floritures, que ell ho caça tot.

En Trysky, és al-lèrgic a segons quines plantes, i com que ha de sortir i esplaiar-se, cal controlar-li l'al-lèrgia.
Cada mes, l'he de vacunar, amb una vacuna especial que li fan solament per ell.El punxo jo mateixa.
Quan veu que trec el medicament de la nevera i preparo la xeringa, s'acosta amb el caparró baix, i jo li dic: - Vine Trysky, que et curaré per que no tinguis pupes - , i ell ,és deixa punxar, sensa cap problema, content , perquè aixì no tindrà pupes.

Té unes vint joguines, les coneix totes.

Diuen que els gossos, només veuen en blanc, negre, vert i blau, però a en Trysky, si li dius: - Porta la piloteta vermella - , t'he la porta . Li diguis el nino del color que sigui, ell no s'equivoca mai, te'l porta.

D'ençà que va venir a casa quan era un cadellet, el tenim acostumat que quan arriba del carrer, a d'anar de "pet" al bany.
Allí se li renten les barbes, les potetes , i " el culicu", amb una gibrelleta amb aigua tèbia i un xampú especial per ell.
Aquesta "ceremònia", la fem cada vegada que torna del carrer, ell ja hi està acostumat i ha ensenyat a l'altre gosset que tenim en " Menut ", que el primer "Dèu vos guard ", és el bany, així, sempre van nets i polits.
La història d'en Menut la trobareu en el relat "EL VAIG TROBAR".

En Trysky, és com una esponja, tot ho aprèn, si fixa molt i tot ho capta, és un entremig de gosset i criatura.
ÉS fa entendre, sempre ens mira a la car, llegeix les nostres expressions.S'expressa gesticulant amb tot el seu cos, només li falta parlar, bé... el ja ho fa, a la seva manera, però com que nosaltres ja el coneixem, ja sabem el que ens vol dir.
ÉS molt afectuós i intel-ligent.
ÉS com una criatura, això si... peluda !!.

Tots a casa ens l'estimem amb tot el cor, i ell a nosaltres també .









Comentaris

  • Els teus nens.[Ofensiu]
    escordi | 18-11-2005

    M'agrada't molt aquest relat dedicat als teus nens, tinc ganes de conèixer-los, espero que ho faré aviat, oi?

  • hola banyeta[Ofensiu]
    Manuel de Lino | 17-11-2005

    Quan hem vaig casar teníem una gateta, be ja la tenia jo abans de casar-me, el fet és que la vam portar a la nova casa, però... la pobra va agafar cels de la meva dona, un dia que va veure que li feia " carantonyes" a la meva dona, es va empipar i se li va tirar al damunt, la meva dona en va dir que triés, o la gata o ella.
    Va ser una llàstima, fèiem un bon trio.
    El teu relat me ho ha fet recordar.
    Banyeta, a escriure força

l´Autor

Foto de perfil de La Banyeta del badiu

La Banyeta del badiu

150 Relats

452 Comentaris

180369 Lectures

Valoració de l'autor: 9.64

Biografia:
Badalonina de soca-rel.
Amb ànima de Palamosina.

web. importans per mi :

www.hospitalitat.org
Ajuda al nostre proïsme sensa paternalisme.

www.altarriba.org
www.protectoramataro.org

Ajuda als amics de 4 potes, ens estiment desinteresadament, Ells també tenen sentiments. :-)


M.Pilar Rovirosa i Sánchez.
- La Banyeta del badiu -