El nèctar dels déus

Un relat de: Josep Antoni Clement Rovira
Si la joventut era una època de disbauxa i excessos calia treure'n el màxim profit de tot plegat. Els dies i les nits es succeïen amb un vertigen corprenedor i el cos exigia impassible experiències al límit d'allò abastable. La resiliència del present el permetia viure en una sensació d'eternitat inesgotable que feia trontollar els fonaments d'una caduca moral de codis i dogmes degudament fossilitzats per les generacions familiars precedents. Les dones passaven, les festes es celebraven sense aturador i els amics venien i marxaven en un joc que propiciava un constant oblit. Aquell matí d'un fred hivern passà la pàgina del calendari que tenia en un prestatge de l'atapeïda cuina i s'adonà que només mancaven dos dies pel seu aniversari. En un divuit de febrer de feia gairebé cinc dècades Hebe li oferí l’elixir de l'eterna joventut i, sens dubte, ho havia sabut aprofitar de valent, es ventà ben cofoi. Després, però, gens sorprès observà com cada vegada apareixien més adeptes d'aquella antiga i tan desitjada deessa. En una processó febril s'agombolava una munió de feligresos sadolls de regalada jovenesa. Eren els nous signes del temps, es convencé, i somrigué terriblement alleujat.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Josep Antoni Clement Rovira

Josep Antoni Clement Rovira

7 Relats

14 Comentaris

4358 Lectures

Valoració de l'autor: 9.17

Biografia:
Nat a Barcelona, però establert a les Terres de l'Ebre després de voltar món i no voler tornar al Born.