EL NAUFRÀGI

Un relat de: Gilet56

Des del seu llançament, aquell prodigi de la enginyeria nàutica era el digne successor dels lents i antiquats vaixells de vela. Els privilegiats passatgers de les classes superiors tenien al seu abast luxes inimaginables: i els més sofisticats sistemes de seguretat feien coincidir els experts en què res ni ningú podia esfondrar aquell tità del mar.
Des del dia abans, però, al vaixell s'havien rebut alguns informes que advertien de la presència d'icebergs en aquella ruta. El fenomen, inusual en aquella latitud, no preocupà massa el vell capità. Nogensmenys, consultà a la naviliera la possibilitat de reduir, per prudència, la velocitat de creuer. La resposta i les ordres van ser contundents: mantenir la màxima potència. Calia amortitzar aviat l'exorbitant cost del vaixell i això requeria, per prestigi, batre tots els rècords de velocitat establerts per aquella ruta.
Als voltants de mitjanit, una part del passatge, menjava, ballava i es divertia, despreocupada, als magnífics salons de primera classe. La resta de passatgers - la majoria- dormia amuntegada a les cabines inferiors.
Va ser just a mitjanit que els guaites albiraren la imponent mola de gel que, sorgint de la fosca, s'acostava a proa. Esverats, avisaren els oficials de guàrdia.
Massa tard. Per la mateixa inèrcia que portava el vaixell, la maniobra per evitar l'impacte fou debades i l'esfondrament es produí en poques hores.
Pocs sobrevisqueren al gran naufragi del Planeta Terra.

Comentaris

  • una bona descripció[Ofensiu]
    joandemataro | 07-02-2014 | Valoració: 10

    de la deriva de la nostra societat, per culpa de les misèries d'una espècie prepotent que només reacciona quan ja és massa tard

    gràcies pel teu amable comentari i fins la propera
    salutacions des de mataró
    ;-) joan

  • El nostre naufragi[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 25-01-2014 | Valoració: 10

    Caram, quin final més bèstia! He gaudit amb el ritme cadenciós d'aquest relat, descrivint una escena que em sonava. Però el darrer sotrac ha sigut molt fort, talment com el xoc amb l'iceberg. Una frase que fa pensar. A veure si escrius més, eh? Una abraçada.

    Aleix

  • ANEM A LA DERIVA[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 02-03-2011 | Valoració: 10

    Tens tota la raó.

  • Bona...[Ofensiu]
    trumfa | 20-02-2009 | Valoració: 9

    i preocupant reflexió a la que ens menes amb aquest relat.
    Al principi emsemblava que ens explicàves un fet conegut. Però la darrera frase és la que ens fa satsejar de la butaca.
    Trobo que la comparació és perfectament encertada. Anem tant feliços apoltronats en el vaixell del consumisme que estem anant de pet a l'autodestrucció. i també no serà per que no es sentin veus d'alarma. Si no ens la fotem, les actuals generacions seran conegudes comles del campi qui pugui que tot és pàtria.
    Salutacions

Valoració mitja: 9.4