El Mirallet

Un relat de: jos monts

______________El Mirallet

Digue'm, digue'm com era,...digue'm, digue'm com sóc,...digue'm qui sóc,
mira'm, mira'm com era i com sóc, mira'm, mira'm i digue'm qui sóc,...
digue'm com sóc.

Quan tu eres joveneta tenies de tot,... carinyo i amor,... carinyo i amor.
Amor de pares tot era per tu, tot era per tu,... caliu de casa, avis i germans, jocs i joguines, tot era per tu.
I a la falda de ta mare et cantava una cançó, aquesta cançó.

Nena,...nena si pel bon camí vas i trobes el pas, bon camí vas, bon camí vas.
Més els infants que pel camí van,... jocs i rialles companys seran.
Nena,...nena, mai sola pel bosc vulguis anar, mai a les fosques gosis marxar.
Nena,...nena, ni a les fosques ni a la nit,...i per moltes dreceres que hi vulguis trobar,...les feres ferotges se't menjaran.

Digue'm, digue'm com era,...digue'm, digue'm com sóc,... digue'm qui sóc,
mira'm, mira'm com era i ara com sóc, mira'm, mira'm i digue'm qui sóc,...
digue'm, digue'm com era, digue'm, digue'm com sóc.

Quan eres petiteta els pares pel bon camí et varen portar i a l'escola et varen fer anar.
Ja de grandeta no els vares voler escoltar i a les fosques vares anar, més per mals camins et vares posar, trobant males companyies on t'hi vares ficar.

Ho vaig provar, la vaig provar,... vaig començar per poc, i he anat a més,... En vull més,... en vull més, i per aconseguir-ne faig tot allò que em permet satisfer-me més.

T'has buscat fàcil la vida en plaers prohibits, amor desbravat,... amor desbravat,...
Que no t'omple ni et satisfà,... tot buscant ombres i cantonades per la ciutat, esperant complaure algú,... per a què em doni menjar per avui i fam per demà.

Digue'm com era, digue'm qui sóc,... Digue'm com era, digue´m com sóc.


Jos Mont
12/2/2000

Comentaris

  • Una cançó que necessita musica[Ofensiu]
    Naiade | 16-09-2008 | Valoració: 10

    Podria sonar bé. Com una espècie de conte que descriu una realitat per desgracia força corrent. M'ha fet pensar en el conte de la caputxeta i el llop. Una pena que es triï aquest camí. Gracies pel coment. Això anima a seguir escrivint.
    Espero llegir ben aviat més cançons teves.
    Una forta abraçada.

  • Té música la teva cançó?[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 14-09-2008 | Valoració: 10

    Sempre em sorprens amb les teves històries, tant de tota la vida...
    Repassant l'e-mail em dius que has fet un pp amb "lleugera" però jo no sé on trobar-lo. Digue-m?ho tu. Petons

  • Una cançó[Ofensiu]
    annah | 05-09-2008 | Valoració: 10

    malahuradament massa real en el món en què vivim.

    És trist pensar que la vida d'una nena mimada per uns pares que volen el millor per ella pot acabar tant tristament com la del teu relat.

    Una forta abraçada!

    Anna

  • Dramàtic[Ofensiu]
    JOANPG | 04-09-2008 | Valoració: 10

    m'ha agradat, té ritme i està escrit amb una dolça senzillesa, com una cançó...
    Reflecteig. o així m'ho sembla, la devallada d'una noia molt protegida i que com a contrapartida la seva rebelia adolescent, que mai l'abandona al llarg del seu caminar per la vida, la porta a un destí trist i que s'hauria de lluitar, tots junts, perquè la munió de joves no integrats a la societat, sortissin del pou.
    Bé, aixó és un comentari i no un forum. Ja callo.

    Una encaixada de JOANPG.

Valoració mitja: 10