El meravellós món de l'Alícia (ara major d'edat)

Un relat de: Xantalam

Enmig del bosc un casalot dolç, de confits,
una porta de ferro forjat, de xocolata.
La xocolata es fon i l'Alícia entra a dins,
mobles encongits, cadiretes i una taula.

Una passa en fals, i cau en un fossat, no!!!!!
Llisca per la barana d'una escala de cargol
rossola i cau en un matalàs de miga de pa
bla, flonjo, esponjós, en menja un mos.

La saluda un conill, trist, vestit de crupier
la invita amb un gest, atent, a la sala de joc
un escamot de mans en el cobretaula verd
el zumzeig de fitxes lluents, boles en rotació.

Vols que juguem? Li demana ell tendre i dolç
A què? Li demana ella tendra i dolça.

Surt corrent i torna amb la Torre dels Ous de barret!
Ben dret, test com un rave. L'Alícia riu, és tan bufó!
Torna a córrer cap a ella, empaitant-la, amb el cap cot
i la fa pujar escales de cargol amunt, en vertigen foll.

De imatges reptes


De imatges reptes






Comentaris

  • felicitats *_*!!!![Ofensiu]
    mjesus | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Divertimento[Ofensiu]
    F. Arnau | 12-11-2008 | Valoració: 10

    Empar!
    Molt bo aquest poema teu sobre el Repte de "La Torre dels Ous" (quin nom...) de l'arquitecte Jujol, que tu has convertit en el món màgic del Lewis Carroll. Molt bones les teues comparances, de les que ja vaig gaudir aleshores.
    Enhorabona!
    Una forta abraçada!
    FRANCESC

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140387 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic