EL FAR

Un relat de: Materile


EL FAR

Quan l’Andreu va néixer, tots sabien que la seva vida ja estava escrita.

Els seus pares vivien en un far d’un poble de la Costa Brava que abans ja havia estat del seu avi patern. L’amor a la mar, a la platja , els havia portat a viure en llibertat i reclosos en aquella torre llarga. La platja era per a ells la llibertat absoluta i la torre, el seu refugi. L’Amor regnava a la platja i a la torre.

Una tarda, quan no feia ni fred ni calor, ni picava el Sol ni brillava la Lluna, va néixer l’Andreu, a la platja, en terra ferma però acompanyat pel cant de les ones que li anaven a donar la benvinguda. El seu matalàs va ser de sorra cobert per una tovallola blanca que el protegia del contacte amb la sorra.

Va créixer entre aigua i terra i va estimar les dues coses. Aviat es va familiaritzar amb la feina de faroner, ajudava el seu pare i sabia el poder que tenia la mar. Sabia quan la mar s’enfurismaria i trauria tota la seva ràbia per atacar la torre i els vaixells.

Es va casar amb la filla d’un pescador i molt aviat van tenir un fill que havia de seguir la nissaga.

Els capítols de la seva vida es repetien en el seu fill, que també va néixer a la platja.

L’andreu reposa a la mar que el va abraçar i en guarda els seus secrets.

Materile


Comentaris

  • El far de Sant Sebastià...[Ofensiu]
    Annalls | 27-06-2013

    ... a Llafranc es en el que m'has fet pensar! Però en hi ha molts d'altres, a la nostra estimada Costa Brava. Abans era així, les feines passaven de pares a fills,i aquests ben poc s'allunyaven...

  • El mar...[Ofensiu]
    Mar | 20-11-2011 | Valoració: 10

    Tot i que encara no tinc clar si creure en el dest (m' agobia la idea de pensar que absolutament tot està escrit!)í, o quelcom semblant ( prefereixo parlar d'esforç i positivisme, compta?) trobo molt tendra la vida de l' Andreu! De fet, penso que a la vora del mar no es pot no ser feliç...I nèxer-hi ja...És màgic!

    PD: gràcies Matarile pels comentaris, la veri tat que llegir-los aporta sempre una bona injecció d'anims i ganes de fer les coses!

  • EL FAR [Ofensiu]
    PASIFAE | 26-07-2011 | Valoració: 7

    M'ha agradat especialment la metàfora del "matalàs de sorra", la resta es força descriptiu però molt bé x introduir la temàtica.

  • Tendre !!![Ofensiu]
    Joan G. Pons | 05-07-2011 | Valoració: 10

    Vivim sense guió escrit. Encara que des de la perspectiva de l'entorn sembla que tot ja és escrit. Jo crec en la llibertat de les opcions.
    Un Relat, el Far, i sóc persona enanamorada de la mar salada, molt tendre i sensible.

  • Placidesa[Ofensiu]
    nuriagau | 23-06-2011 | Valoració: 10

    Una història d’amor a la platja que es repeteix de pares a fills. Un microrelat de lectura agradable i que transmet la placidesa de la remor de les ones, on les etapes de la vida se succeeixen tranquil•lament en aquest escenari idíl•lic i romàntic.

    Ens seguim llegint

    Núria

Valoració mitja: 9.25