El diàleg dels ignorants

Un relat de: jos monts

EL DIÀLEG DELS IGNORANTS
Ignorants estúpids e extravertits, són aquells que per no conèixer la realitat de les
coses presumeixen de poder tenir ús de raó en qualsevol debat, mancant-los-hi proves suficients per pugnar amb firem-se la seva teoria.
Parlen per parlar, ja... amb un aire de superioritat volent arravataré les demés
opinions, perquè nomes revel·leixi la seva, amb suposicions indemostrables i incises fent un mal ús inclòs del llenguatge, fins i tot calumniant.
Destructors de la realitat, no es paren a pensar que hi poden haver altres factors que és desconeguin o altres alternatives incompreses o no divulgades, ells amb el seu ego de protagonisme son capaços de creure's las seves incertes conclusions inclòs com més puguin posar el dit dintre la qüestió i trobar lo que no hi a o fer creure amb suposicions irrellevants que malmeten la ideologia de la conversa i dels fets en qüestió fen-la més destructiva o incerta.
No escolten et tallen a mitja conversa, volen ser arbitraris de las converses.
Se escolten a sí mateixos i com més intens és el debat més proves injustificades creuen que poden demostrar.
Hi te que haver de tot,... savis estúpids, ignorants intel·lectuals, arlequins de fira, i el que tingui bon ús de raó que es quedi a casa que es faixi un bon sopar i fins demà que Deu dirà.
Ara i sempre sense ús de raó. Jo.
Josmonts

Comentaris

  • Em sento molt afalagat.[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 25-03-2008 | Valoració: 10

    Hola;

    Imatges le spots veure a :

    www.moianes.net/galeria
    coneixercatalunya.blogspot.com
    percaminsdelbages@blogspot.com
    www.guimera.info

    Gràcies pel teus comentaris.

  • Coincidències [Ofensiu]
    marisanicollet | 21-02-2008

    Moltes gràcies per el recolzament del teu relat. Ja veig que és similar al meu.
    MARISA,21/2/08

  • Dialogant, escoltant i raonant[Ofensiu]
    Unaquimera | 13-01-2008

    He llegit la teva reflexió i la trobo apassionada, vehement i molt personal.
    Diria que parles de coses que realment t'interessen... que fent-ho, et mostres com una persona que aposta pel diàleg, per l'intercanvi d'opinions, pel raonament tranquil i amistós, obert en tot moment a escoltar la veu d'aquells que semblen estar situats en una posició oposada a la teva.

    Realment, si tothom mantingués aquesta postura s'estalviarien moltes discussions absurdes, la comunicació resultaria més fluida i enriquidora, cadascú ampliaria els seus coneixements, defensant el punt de vista del qual parteix per opinar sense atacar el dels altres...
    M'agrada el missatge que desprèn el teu text!

    Ara t'envio una abraçada per celebrar que acabem d'encetar un Any Nou que ens pot oferir moltes coincidències,
    Unaquimera