El calaix de les aficions.

Un relat de: Joan G. Pons

Qui va inventar els calaixos amb molt bona intenció, de ben segur, no va fer un manual explicant que els calaixos guarden i també poden obrir-se i treure...

Sense manual, un bon dia vaig obrir el calaix de les aficions. I barrejades vaig trobar i contemplar algunes de molt antigues (infantils) i altres més noves (adultes).

És sorprenent. Jo no havia fet cap diferenciació o potser sí. Remenant aficions, sense etiquetatge, vaig sentir de cap a peus unes sensacions engrescadores.

I una pluja suau de preguntes em van envoltar.

-Són les aficions infantils una pedagogia de l'aprenentatge ?
-Són les aficions adultes una escapatòria, per quan sembla que ja ho has aprés tot ?
-Són les aficions quelcom tancat, obert, limitat, alternatiu ?

I em mullo i cerco respostes.

-No hi ha diferències, en el fons, entre aficions infantils i adultes.
-La vida sempre ofereix moments d'aprenentatge i les aficions ajuden.
-No jugo a cuines, nines o soldadets de plom, encara que a vegades jugo i cuino amb les persones com elements de cuina, nines o soldadets.

Vaja, estic ben mullat !!!

Guardo les aficions de nou al calaix o les poso a la fresca.... de la vida de cada dia ???

Decideixo. A la fresca !!!

Comentaris

  • Moltes Felicitats, amic.[Ofensiu]
    JOANPG | 11-01-2009 | Valoració: 10

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • un calaix que va madurant amb la vida[Ofensiu]
    Avet_blau | 09-01-2009 | Valoració: 10

    Tota la vida es un aprenentatge,
    i les aficions un complement,
    per donar corda a les il·lusions, sovint incomplertes;
    en el calaix dels records hi trobem coses,
    que malgrat els anys passats, encara ens emocionen,
    perquè varen ser viscudes amb emoció.
    No es poden perdre les aficions doncs les vivim al nostre aire sense imposicions i en canvi el treball de la vida diària sovint es manipulat per les exigències,

    i el calaix de les emocions va madurant amb la vida.

    Avet

  • m'agrada obrir els calaixos[Ofensiu]
    ambelma | 05-01-2009

    He viscut a moltes cases i cada cop que canvio obro tots els calaixos cercant allò que han oblidat els antics habitants. He trobat moltes sorpreses i coses curioses, abandonades allí, i de vegades les he fet meues.
    també m'encanta obrir els calaixos de casa dels meus pares, on amagats hi ha records de la infantesa i l'adolescència que observo carinyosament.

    Moltes gràcies, Joan, pels teus comentaris i pels teus escrits entranyables.

  • Un calaix amb moltes possibilitats...[Ofensiu]
    Unaquimera | 02-01-2009 | Valoració: 10

    Quantes utilitats possibles tenen els calaixos, posats a pensar!
    No tan sols les que tu anomenes, guardar i treure, que semblen les bàsiques, sinó també altres com ara ocultar, perdre, oblidar, atresorar, descobrir...

    Sempre actives la meva imaginació amb les teves propostes de reflexió!

    Gràcies, doncs, doblement: per la reflexió i pel llibre!
    No ho he guardat en cap calaix, però, que el tinc a la tauleta de nit, ben a prop meu, com es tenen els bons amics.

    Una abraçada des del meu parc d'aficions,
    Unaquimera

  • Tu sempre tan didàctic, xaval![Ofensiu]

    Què bonic això dels calaixos! De fet guarden tota la nostra vida o part d'ella, perquè a mi quan em dóna per fer neteja (les cases són limitades)començo a llençar coses que no em semblen importants i desprès empre me'n penedeixo Ai si pugués recuperar el meu diari de joveneta, les fotografies de joves que em van estimar, algunes cartes boniques! Però els calaixos ja estaven massa plens i vaig haver d'escollir. De totes maneres, sempre ens queda la mèmoria (per ara).
    LLegeixo els teus llibres amb molt d'interès.
    Petons i Bon Any 9.

  • Les aficions[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 31-12-2008 | Valoració: 10

    no saben d'edats ni condicions. S'han de ventilar, com dius tu, deixar-les a la fresca, per gaudir d'elles a tota hora i en tot moment.
    En aquest instant i, fent un xic de broma, la meva afició és obrir uns quants calaixos per anar preparant la festa de Cap d'Any.
    Et desitjo un Bon Any Nou.
    Una abraçada.
    Mercè

  • Hi ha riquesa creativa[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 28-12-2008

    Gràcies pel teu comentari.

  • les aficions[Ofensiu]
    blaumar | 28-12-2008

    sols semblen més importants quan un es creu que el defineixen.

    La realitat és que som fets de vent.


    un relat que convida a la reflexió
    Gracies

Valoració mitja: 10