Efímera

Un relat de: Rosers de Cafè
Hi ha un moment des dia que la mar, es trosset que en veig desde es meu balcó, té una brillantor que enlluerna. Te fa pensar, aturar-te tu i aturar-ho tot per un moment, per mirar-la. I pensar. Pensar en tot i en res. I pus. Després se'n va. I ja està. És molt ràpid, és un moment efímer. Quan la torn a mirar, ja no és sa mateixa. Però m'agrada igual, potser més. Perquè canvia. Flueix constantment, lluita, brama, se mou, canvia i jo sempre la veig allà mateix. Però ella, per dedins, creix i se renova contínuament.
I això la fa més imprescindible encara. (Port d'Alcúdia, juliol 2020)

Comentaris

  • Excel.lent reflexió filosòfico-estètica.[Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 17-10-2021 | Valoració: 9

    M'agrada aquest text.

    Em fa pensar en el "tot flueix" d'Heràclit, en oposició a Parmènides.

    Sí, certament la mar, preciosa, sembla mantenir-se sempre igual, però sabem que canvia constantment, a més que té vida pròpia. A mi m'agraden més les muntanyes, però reconec la bellesa del mar (tot i que, i ja l'he provada, no m'agrada la vida marítima, prefereixo la de muntanya).

    El mar també és el signe de la solitud segons l'Èric, tot i que la Miranda li assenyala que el mar està en contacte amb altres elements: les roques, les platges, el cel en certa manera, etcètera.

    Bé, ja ens veurem per Relats, espero. Salut!!

  • Sempre la mar[Ofensiu]
    Prou bé | 15-10-2021

    Important per tu i molt per mi. Tu la veus cada dia i jo l'enyor sempre.
    Benvinguda nova relataire que ens regales un text tan bonic!
    Amb total cordialitat

  • Sensacions compartides[Ofensiu]
    Carme Alcoverro | 15-10-2021

    Un text preciós de la mar que sempre ens acompanya. Jo també la veig cada dia i comparteixo aquestes sensacions teves.

  • Preciós[Ofensiu]
    Atlantis | 15-10-2021

    Un text preciós. La mar que canvia però sempre hi és. Escrit amb la teva veu mallorquina, m'ha agradat molt.

    Benvinguda a relats.

l´Autor

Rosers de Cafè

1 Relats

4 Comentaris

398 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Últims relats de l'autor