Dissetena dotzena de nanos

Un relat de: nuriagau
1. Aire de família
A l’entrevista, la mestra enumerà les dificultats del fill per a l’estudi. El pare marxà orgullós, s’assemblava tant a ell!
(Tema: Experiències insòlites)

———o0o———

2. Inflació
La rateta, escombrant l’escaleta, es trobà un dineret. No pogué comprar-se cap llacet. Visqué soltera i feliç molts anys.
(Tema: Conte contat, conte acabat?)

———o0o———

4. Aficions casolanes maternes
Respectava les aficions familiars: el marit, aeromodelisme; l’Aleix, l’Scalextric; l’Helena, col•lecció d’insectes... Per a ella, no quedava espai ni temps.
(Tema: Aficions casolanes)

———o0o———

Nanorelat guanyador

5. Qui diu veritats...
Li havien dit que els amics valoraven molt la sinceritat. Sincerament, mai acabà d’entendre per què molts l’havien anat abandonant.
(Tema: La sinceritat)

———o0o———

6. Canvi de plans
Es disposava a enviar més currículums, quan escoltà que la taxa d'atur s'havia duplicat. Decidí provar sort amb els robatoris.
(Tema: Última hora!)

———o0o———

7. Dubtes maritals
Veié l’esposa diferent. Dubtà si havia anat a la perruqueria o si feia molt temps que no se la mirava.
(Tema: Segurs i contradictoris)

———o0o———

8. Tenia lletra de metge
Entrà amb por a treure’s el queixal. Quan descobrí que l’operador era l’ex-alumne a qui havia manat fer més cal·ligrafia...
(Tema: Situacions imprevistes)

———o0o———

9. Honraràs el teu pare i la teva mare
El nen ho acomplí des que va néixer. La mare era lletja; el pare, horrorós i la pobra criatura...
(Tema: Els Deu Manaments)

———o0o———

10. Hipoteca, matrimoni i...
Mentre gaudia del nadó, acabat de néixer, sobre el pit; l'espós la mirà. Ara sí tenien un nou projecte comú.
(Tema: Un instant màgic)

———o0o———

11. Estratègia 2011
Aquest any no sabia què fer. L’any passat ja s’havia deixat la sogra a la gasolinera... i va saber tornar...!
(Tema: Desplaçaments familiars)

———o0o———

12. La víbora de la cunyada...
M’amargava les celebracions familiars amb la seva llengua viperina. Per al Nadal d’enguany, però, romangué callada. M’obsequià una crema anticel·lulítica.
(Tema: Sogres, gendres, mones i d’altres animals)
———o0o———

Comentaris

  • Molt bé!!![Ofensiu]
    elenam | 07-07-2011 | Valoració: 10

    Molt bé Núria, amb poques paraules i un to irònic ens deixes llegir uns versos que m'han agradat molt, enhorabona!!!
    abraçades

  • nuriananos[Ofensiu]
    Englantina | 17-05-2011

    N'hi ha de ben divertits, nuriagau. N'hi ha 3 o 4 que m'han fet riure, tot i que ja els havia llegit.
    Son tots fantàstics. Sembla estrany com es poden dir tantes coses amb només 20 paraules....

  • Ets molt bona escrivint nanos!!!![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 10-05-2011 | Valoració: 10

    Sempre m'ha admirat la capacitat que teniu algunes persones per escriure una història amb quatre paraules. Suposo que teniu un cap molt ben moblat.
    M'han fet somriure tots, però el de la rateta, el pare orgullós, la vibora de la cunyada, el curriculum i, especialment, el repte guanyador, m'han fet riure i tot.
    Quina imaginació que tens, bonica. El teu pare pot sentir-se orgullós de que t'hi assemblis...!
    Petons a l'Arnau

  • Moltes vegades...[Ofensiu]
    deòmises | 08-05-2011

    ...voto els teus nanos (quan hi participo, evidentment) no per quedar bé amb tu i fer-me pagar una cerveseta, sinó per la ironia i la 'mala llet' plena de crítica que hi imprimeixes.

    No en sabria triar tres, ja que gairebé em quedaria amb tots. Felicitats, Núria, de debò.


    d.

  • Ironia de la fina[Ofensiu]
    Unaquimera | 03-05-2011 | Valoració: 10

    Com que t’he llegit amb asiduitat i atenció des de fa temps, quan obro un dels teus escrits em trobo en certa mesura “en confiança”, és a dir, davant de la creació d’una autora que em resulta familiar, amb un estil que conec des del començament i he vist evolucionar davant els meus ulls.
    Avui, en començar a llegir els teus nanos, esperava d’alguna manera aquesta continuitat... i he tingut una lleugera sorpresa.
    Vull dir que, sense deixar de ser teus i molt teus, he trobat en aquests nanos una dosis evident d’ironia de la fina, en quantitat superior a la d’altres ocasions.

    Veus? Jo admiro aquesta capacitat teva de dosificar l’ingeni en tant poques paraules, donant a entendre tantes coses, retratant tants moments i situacions, fent sonriure al lector... i enfotent-se amb gràcia de l’humà i el diví, amb un xic de socarroneria, un grapat de bona crítica social, sense acritud i amb molta simpatia.

    T’envio una abraçada guanyadora,
    Unaquimera

  • com de costum uns nanos[Ofensiu]
    joandemataro | 03-05-2011 | Valoració: 10

    ben incisius i originals que mostren una gran intel.ligència i domini de la llengua.
    Seguim en contacte núria

    Et convido a llegir el meu últim poema inèdit que he penjat recentment al meu blog, que tot just començo a crear, es diu “ ESQUITXOS D’UNA VIDA”.
    TÈBIA PRIMAVERA
    Espero que t’agradi
    Una abraçada ben gran
    joan

Valoració mitja: 10