Diagonal sis-cents vuitanta. (Infidelitat)

Un relat de: Jere Soler G

-Cada matí, quan la Patrícia surt a passejar el gos, arriba a Diagonal sis-cents vuitanta, i puja al tercer primera. -m'explica el detectiu. -. I no en surt fins al cap de tres quarts d'hora.
-Conec el pis, jo mateix en tinc una clau; el va heretar del seu pare. -li dic nerviós.
-I hi ha més coses: els veïns hi senten gemecs just en el període de temps en què la seva dona s'està a l'habitatge.
Una xafogor insuportable m'aclapara. Em pica la pell de tot el cos fins al punt de sentir cremor.
-O sigui que s'hi troba amb algú! -exclamo.
-Sí, però ha de ser algú que quan ella arriba ja és a dalt, perquè jo li ben garanteixo que hi puja sola.

*

Arribo a casa i me la trobo asseguda al sofà fent punt de creu. Em somriu com si no passés res. ¿És possible que un àngel com ella m'estigui traint?
Li porto un pastisset de crema del Foix de Sarrià; sempre l'han tornat boja.
Intento d'acostar-me al seu cor; no la vull perdre.
-Nena... tot va bé?
-Per què m'ho preguntes? -la veu li destil·la candidesa.
-Últimament, et trobo distant. M'agradaria que confiessis en mi, som parella; podria arribar a entendre qualsevol cosa.
Em mira amb una barreja d'incomprensió i picardia.
-Tot va bé. -fa.

*

Desesperat, decideixo de presentar-me al lloc oportú en el moment just per a enganxar-los in fraganti; no suporto més aquesta situació.
Tremolant, m'atanso a la porta del pis de la Diagonal; i l'obro, tractant de no fer soroll. M'arriba el so dels esbufecs de la Patrícia. A ell, també el sento alenar: un panteix brusc, ràpid, instintiu...
Amb el cor desbocat, entro a l'habitació d'on procedeixen els gemecs, i se'm glaça la sang.
-No és el què sembla, amor meu -em diu, pàl·lida com un glop de llet -; només és un joc.
Obnubilat, no sé si matar-la, a ella, o al gos.

Comentaris

  • Un relat rodó[Ofensiu]
    Bruixot | 29-11-2006

    dels que has presentat al concurs de moment, potser el que m'ha agradat més. Les tres parts esbossen el necessari i prou. Les imatges són clares, i els diàlegs molt bons. Jo, que tinc una imaginació desbocada, m'he imaginat el final al principi, però no tenia cap pista per fer-ho...

    Segueixo llegint els teus relats!

    Bruixot

  • Hahaha... les infidelitats [Ofensiu]
    Leela | 21-11-2006

    poden ser diverses, oi?
    M'ha agradat el teu relat Jeremias. Sobretot la descripció d'ella, fent punt de creu, amb aquests tocs cassolans... i que ell li digui que poden parlar de tot, que són parella. M'ha recordat algunes escenes de pel·lícules amb la sorpresa que, en aquest cas, el lector encara no sap què està passant. El relat es llegeix molt bé, està mooolt ben escrit. La situació inicial, amb el detectiu, en certa manera et posa sobre avís de que alguna cosa 'diferent' deu estar passant. Trobo que està ben resolt.

    Una abraçada,

    Leela

  • Què t'han fet els gossos?[Ofensiu]
    Frèdia | 21-11-2006

    Primer n'atropelles un pel sol fet de poder venjar-te amb una pobre noia innocent. Ara converteixes el gosset de la Patrícia en un amant lasciu. Si em permets una idea, no facis que aquest bon home es taqui les mans de sang. Fes, millor, que cridi al de la serra mecànica que ja té pràctica. Igual al veure el gos se li estova el cor... Bromes a part, el text manté molt bé el ritme i la intriga fins al final. Sorprenent i divertit

l´Autor

Foto de perfil de Jere Soler G

Jere Soler G

188 Relats

825 Comentaris

261998 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Aquests últims anys m'he allunyat una mica d'aquest web en el qual he passat moments fascinants. Hi vaig arribar al 2005. Potser sigui el moment de tornar-m'hi a acostar, tot i que ara no escric tant, faig més cinema que altra cosa; i estic una mica més diversificat, i una mica espatllat, només una mica.

Tinc un canal de YouTube de cançons:

... CANÇONS

També tinc un blog que està a punt de fer setze anys:

...:-))) : NUESA LITERÀRIA