De què hem bastit la casa?

Un relat de: onatge

De què hem bastit la casa ?

De què
hem bastit
la casa
que les pedres
dels fonaments
no aguanten
l'embat
de l'ànima.

Les primeres
llàgrimes
hi germinen
humitat.

Potser ens
endurim
per on hauríem
de ser tendres
i ens entendrim
per on hauríem
de ser forts.

Potser la maduresa
és conèixer les
pròpies mancances.

onatge

Comentaris

  • l'embat de l'ànima[Ofensiu]
    caeliusmarcus | 03-06-2008

    Les primeres llàgrimes produeixen humitat que ja no marxarà més. Costa saber actuar, conviure amb la parella. Ho expresses molt bé, de forma senzilla i bon ritme. Paraules justes i claus.

  • Deduccions[Ofensiu]
    Naiade | 29-03-2008 | Valoració: 10

    El fet de madurar ajuda a enfortir la casa, els fracassos fan aflorar les llàgrimes, però ensenyen. Es possible que ens endurim i ens equivoquem quan hauríem volgut mostrar tendresa i no sabem ser forts quan voldríem ser-ho, però som així, ser imperfectes, que aprenem dels nostres errors i com molt bé dius a l'ultima estrofa la maduresa rau en acceptar les nostres pròpies mancances.
    M'ha encantat aquest poema aparentment senzill, però que diu moltes coses.

    Una abraçada

  • Preguntes i respostes [Ofensiu]
    Ladycrow | 26-03-2008 | Valoració: 10

    que vestit llebamos per la vida?, creo que els poemes de cadascun parlen de vegades mes del que quisieramos....els teus són preguntes que em sembla ets capaç de respondre't. Potser jo mai trobada les quals busco, perquè no esistan, o perquè siguin massa complicades....potser t'envegi, o potser no, però m'agradarà seguir llegint la teva filosofia. Gràcies per molestar-te a comentar el meu petit poema i a més valorar-li, a estat una alegria.

    Gràcies de Cor

  • Potser...[Ofensiu]
    Ona al mar | 24-03-2008 | Valoració: 10

    ... les mancances,
    les dureses
    i les tendreses,
    no es fan visibles
    fins que arribem
    a la maduresa,
    ni és fins llavors
    que els fonaments
    senten l'enyorança
    de les ànimes
    que els mantenen.

    ;-) Ona

  • Ja tens..[Ofensiu]
    luluji | 20-03-2008 | Valoració: 10

    raó amic, el que reconeix madura.
    M'ha encantat gaudir una estona dels teus poemes, ha sigut genial.
    Petons i molt bona nit maco.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de onatge

onatge

462 Relats

846 Comentaris

393992 Lectures

Valoració de l'autor: 9.83

Biografia:
Sóc nascut mortal amb data de caducitat, però mentre tant navego a rem per la vida i estimo i sóc feliç, no ho digueu a ningú em prendrien per boig...
Escriure és com respirar, aigua per la set, és el far que sempre em duu a la meva platja...
Abans el meu cos no sigui un eco de foc i cendra... VISC.


No ajornis el viure. Viu i estima en grandesa i en profunditat. Estimar no té sinònim.


(la data de publicació dels poemes no es correspont amb la que foren escrits)

GRÀCIES PELS VOSTRES COMENTARIS. EL GUST ÉS MEU I LA PACIÈNCIA ÉS VOSTRA.

Per al que convingui, no mossego.

onatge@gmail.com

onatges.blogspot.com