DE L'ARBRE CAIGUT

Un relat de: lluis perealbert

Quan la darrera fulla de l'arbre caigut
deixi la gravetat heretada,
la crida de la humida terra filtrará el darrer alé
d'aquesta vella sávia.

la remor de l'asglai dins el seu vertigen
té amb el vent el seu missatger,
i les onades del cel gris de ponent
portaran llaços de conquesta.

la memória de l'indret orfe, s'omplirá de bassals
de tristor corrompuda,
i la llum de la posta cremada dibuixará l'ombre
de la soca desvalguda.

mai més no es veurá el mar de fulles caigudes.
Xemeneies de fumera blanca,
seran ciris de la fusta perduda
quan la tardor la retrobi plena de mort madura.

Ningú dirá res, ni el llamp foragitat pels germans
que cau sense massa traça,
ni el rierol embrazit per la temuda tempesta
que omplirá d'oblit el record de l'arbre, la foresta.

Comentaris

  • Quina visió[Ofensiu]
    RATUIX | 10-05-2011

    tan bella dels arbres i el seu espai, del seu lloc a la terra i potser, també al nostre cor.
    El buit de la seva absència, narrat amb aquesta melangia, és preciós.

  • poesia penetrant[Ofensiu]
    pilar nualart tache | 27-06-2009 | Valoració: 10

    tots els camins tenen un arbre, a totes les vides hi han arrels, poesia que traspassa els meus sentiments mes profunds, gracies per saber portar tanta dolçò a les teves poesies.

  • Descripció del pas per la vida,[Ofensiu]
    RATUIX | 03-06-2009

    del record del sotrac anímic que ens és viure sabent la fí. Magnífic.
    (Per cert, en un relat meu "Post-its per als teus ulls" surten una sèrie de dates totes molt significatives per a mí. N'hi ha una a l'inici que segur et farà gràcia).

  • Ens desfulla el temps?[Ofensiu]
    RFS1984 | 31-05-2009 | Valoració: 9

    Bon paral·lelisme entre els humans i els arbres.
    La primera estrofa m'ha agradat, i molt.

  • La natura[Ofensiu]
    brins | 27-04-2009

    t´ha inspirat per fer un poema bell sobre el curs de la vida. Hi ha imatges mol belles, metàfores encisadores.

    Una abraçada cordial,

    Pilar

  • Torrent vital[Ofensiu]
    Unaquimera | 24-04-2009

    En aquest poema, els diferents elements ( referents al mar, diverses fonts i estats de l'aigua, parts de la vegetació, etapes de la vida, ... ) s'uneixen i formen un tot, un continuo esdevenir, parts del torrent vital.

    Onades del cel gris... el mar de fulles... He trobat dins els versos imatges precioses!

    T'envio una abraçada forta com un tronc,
    Unaquimera

  • una realitat...[Ofensiu]
    Noia de vidre | 23-04-2009

    la curiositat desprès del teu comentari ha fet que em passes a llegir els teus 4 relats, veig que ets nou, que fa poc que ets per aquí i et dono forces i que segueixis, la poesia mou llunes, eclipses i vides!


    un arbre no es tan sols un símbol, marca tantes histories... qui no ha llegit mai al seu costat, qui no ha fet casetes de fustes, qui no s'ha amagat, qui no ha respirat aire fresc...


    una besada!

  • Benvingut a Relats! [Ofensiu]
    Xantalam | 19-04-2009

    M'ha fet il·lusió descobrir que també vius a Terrassa; som veïns. El teu poema m'ha agradat. Tens riquesa de lèxic i ho fas molt bé.

    Moltes gràcies pel teu comentari,

    Xantalam

    PS Si m'ho permets, perealbert, m'atreviria a aconsellar-te que utilitzessis un corrector de català abans de publicar el poema. És una eina de treball molt útil que pot evitar algunes petites errades ortogràfiques. Espero que no et sàpiga greu que t'ho digui. A mi em funciona bé i a la vegada aprenc moltíssim.

  • tots els arbres mereixen escrits...[Ofensiu]
    montxita | 11-04-2009

    M'agrada la manera d'explicar que has utilitzat a aquest escrit! fas volar la imaginació, igual que les fulles a la tardor.

    Merci pel comentari del "Molta dolçor a la mar". Si t'he de ser sincera, el vaig escriure pocs minuts abans de tirar la foto que tinc posada, la que miro el mar!jeje. M'ha fet gràcia que ho relacionessis, bàsicament, perquè té molta relació! el mateix dia, i quasi, el mateix moment!

    Fins aviat!!! Això ja va agafant forma!!! cada dia algun més! Et seguiré la "pista" jeje.

    Montxita

Valoració mitja: 9.5

l´Autor

Foto de perfil de lluis perealbert

lluis perealbert

29 Relats

75 Comentaris

28179 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
soc nat el 24 d'octubre, porto sang empordanesa (Figueres ) però soc fill de Gavà, baix Llobregat,actualment visc a Terrassa, de totes maneres,el mar la lluna,les muntanyes tenen arrels de pell en mi.
correo... boco062@hotmail.com.twitter... @boco062.


Una afició curiosa es que m'agrada buscar llibres antic pels mercats, olorar-los i sentir el seu tacte .