De cremalleres i altri

Un relat de: ernestina

El van ficar en un sac de plàstic blau fosc. La cremallera feia un soroll trist quan la tancaven. Van manipular-lo en silenci. Aquell tros de carn en un sac de plàstic blau fosc ja no respirava, ja no era un dels nostres, esdevingué un misteri en qüestió de minuts. Què estrany era tot. Un lloc quasi transparent i dos individus de raça blanca que van observar-lo, van entendre les causes i van rentar-lo amb uns quants productes químics. Era un desconegut, no hi tenien res a veure. Garlaven de culs i de tetes i es miraven les ferides donant voltes a una taula freda de metall. Giraven lentament al voltant d´un tros de carn que havia dit moltes coses, que havia pensat i havia dit moltes coses.
Però això era quan es movia, quan feia sorolls que es podien entendre, quan era un dels nostres.
L'endemà van transportar el recipient de fusta amb cura i sobrietat. Feien un posat seriós, el respecte als cossos immòbils i en silenci.
I el mort? Ningú sap què fer-ne d´allò quiet que no parla. Normalment es posa en un cau fosc i es visita de tant en tant. El visitant es queda allà dret durant el temps que hom creu raonable. No sap què pensar, no entén res, el silenci el confon. Torna cap a casa a l´hora de dinar amb un posat greu, camina pesadament.
El respecte als cossos immòbils i en silenci.



Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer