Cuixurusa

Un relat de: Jordi Julià

Aquell dia ens vam vore en un poble que no importava. T'havia demanat, supose, fer una cervesa amb alguna excusa -que cantava d'una hora lluny- per tal de tindre't prop una altra estoneta. Recorde, crec, el carrer costerut i la font baix, a la plaça, o dalt, sota la imatge d'una mare de déu que hi havia, o no, vora el bar on vam entrar.

Era un pub nou i la música sonava forta. Era un bar de poble i tenia posat Canal 9. Hi havia una parella d'italians que es besaven i es deien coses que no arribava a entendre en veu baixa. Hi havia un parell de romanesos que estaven bruts de pintura i tenien la pena als ulls. L'únic que estava clarament allà vas ser tu. Trencaves amb la grisor de tot i jo aquell dia m'havia decidit a abandonar els colors foscos també. Fora feia fred però una estufa de gas o un radiador elèctric ens escalfava. Jo estava sentat més a prop i tu tenies fred, i com, ja saps, sóc així, et vaig demanar de canviar-te el lloc creient que així et semblaria a tu millor o que m'agradaria més a mi mateix. Certament, el fred no m'importava. M'importaven els teus ulls tristos que no m'aguantaven la mirada. Sabia que no et podia tirar res en cara perquè em passava exactament el mateix. Els romanesos o els italians se'n van anar i van mig baixar la persiana convidant-nos a anar-nos-en. Et vaig contar quatre acudits dolents amb l'esperança de rebre la calidesa del teu somriure ara que ens gelàvem al carrer. Te vaig demanar que pujares, que et duria jo. I em va donar ràbia el recorregut a ta casa perquè mentrestant no et podia mirar. Vas pujar les escales i potser vas pensar en mi. Vaig anar cap a ma casa amb una sensació dolça i agra. Al dia després un missatge teu demanava si et podia tornar la bufanda que et deixares al cotxe. Em vaig fixar en que no fou un fet casual i vaig somriure enormement pensant en vore't de nou. L'hivern em va abandonar i el cor se'm va rescalfar. Era matí. Segur que aquella vesprada vaig escriure alguna cosa bona. Segur que aquella vesprada vaig ser feliç.

A voltes els somnis semblen reals.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Jordi Julià

7 Relats

16 Comentaris

8618 Lectures

Valoració de l'autor: 9.25

Biografia:
És algú a qui li agrada escriure