Coronavirus i caos

Un relat de: Marseille
Coronavirus i caos

Dia rúfol per acabar-ho d' adobar. Confinat a casa i amb els drets individuals vulnerats, malmesos.
Surto la meva gossa a les sis del matí, no fos cas que no em trobés algú. Torno a casa i m' espera un dia de fer l' apartament, no veure cap cara i escoltar música, mirar una pel•li o llegir un llibre. La meva vida social es redueix a les xarxes socials, on tothom està igual, si més no, empatitzem els uns amb els altres.
Creix la psicosi quan un cop a la setmana, vaig al súper amb la màscara facial, que tant me mareja.Els guants em són incòmodes i veig una cua de gent molt ansiosa, desconfiada, separada de la munyió, ningú no coneix ni reconeix ningú. Compro, pago amb targeta i em costa operar amb els guants, fico la compra dins les bosses i marxo nerviós, neuròtic per si algú no respecta els dos metres d' espai.
Arribo a casa i encenc la tele. Veig militars fent de caps de govern, com en una dictadura que, per sort, no vaig viure.
Vull cerrar amb gent, abraçar amistats i els pocs familiars que tinc.
Cal canviar aquest món. No pot ser que tenir sigui millor que ser.Resteu a casa, fem un món millor.

Comentaris

  • Bon retrat del confinament...[Ofensiu]
    Romy Ros | 22-04-2020 | Valoració: 10

    Has fet una molt bona foto social de la situació que estem vivint: caos, incertesa i solitud. Felicitats!
    Una salutació esperançadora,
    Romy Ros :)

  • Bon relat[Ofensiu]
    Naiade | 18-04-2020

    Retrates l'ambient que estem vivint en aquest moment, amb detall, afegint els petits inconvenients que patim a fi de protegir-nos en sortir de casa. L'aïllament cruel que vivim, la manca de comunicació amb amics i família. Encertat

  • Excel.lent relat de la fastidiosa quarentena.[Ofensiu]
    unicorn_gris | 07-04-2020 | Valoració: 10

    És simpàtic aquest relat. I està molt ben fet.

    Retrata bastant bé, tot i que una mica exageradament, la nostra desagradable situació de confinament gairebé total.

    És excel.lent i original, i el seu toc de realisme li queda com anell al dit.

    Res, potser hauria de llegir-te més.

    Salutacions!!

  • Psicosis[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 06-04-2020

    Amb aquest relat, molt bé relatat, ens informes que tot està molt malament, amb això del coronavirus i el caos total que hi ha en el món. Ho expresses en les teues paraules i les descripcions. El món està tancat amb tot el virus que s'ha expandit.
    Saluts.
    PERLA DE VELLUT

  • FORA DE CONCURS[Ofensiu]

    NO ADMÈS A CONCURS

    Benvolgut relataire, has clicat a la pestanya de participació del X Concurs ARC de microrelats a la Ràdio ANIVERSARI, en penjar el teu relat, i creiem que ha estat un error.

    Un cop revisat hem vist que no compleix les bases del Concurs, en un o diversos d’aquests casos; en categoria literària, en temàtica, en llargada o fora de temps.

    Si la teva intenció és participar, et demanem que el pròxim cop ens enviïs un microrelat que s'avingui a les bases del concurs.

    Moltes gràcies!

    Associació de Relataires en Català (ARC)