CAPITALISME

Un relat de: Ferran Planell




CAPITALISME


Esglaons desgastats
d'incerta alçada
conformen el llarg sender
que serpenteja espadats
unint blaus de cel
reflectits en mar.

És la perpetuació de l'abisme
en no poder aferrar la mà
a cap barana.
Són tremoloses ombres
de figura humana.

Una errada en fer peu
ens aboca a la lliure baixada;
al buit,
al no res,
a acabar amb el cos enfonsant dins l'aigua
després d'impactar en roca amagada.

Travetes a cada passa
conformaran la pujada

a dalt el mirador és estret
només uns pocs podran albirar el paisatge
de cossos recargolant-se
amuntegats per l'escala

Comentaris

  • Fent analogies...[Ofensiu]
    llamp! | 27-11-2011


    ... amb el mar i els paisatges que l'envolten i amb el capitalisme, fas un poema mordaç, ambivalent i anava a dir catalèptic, ho he dit. Però no em fagis cas, la catalèpsia es reserva per uns quants malalts d'esquizofrènia, no pas per poemes.

    En tot cas, felicitats pel teu poema... Veig que tens 4 recordatoris de l'ARC. És ben bé que es van recordar de tu....

    I res, persona, que tu també ets persona, coi! no cal amagar-se!






    llamps i centelles!

  • Felicitats Ferran![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 07-06-2011 | Valoració: 10

    Moltes felicitats Ferran per la selecció i per fer-me rellegir el poemàs. Una abraçada i ja ens veurem!

    Aleix

  • Felicitats!!![Ofensiu]
    AVERROIS | 06-06-2011 | Valoració: 10

    per ser seleccionat.
    Una abraçada.

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Enhorabona!

    Aquest poema, presentat al “Concurs ARC de Poesia 2011. Poesia Social i de Denúncia”, ha estat seleccionat per formar part del recull que l'Associació de Relataires en Català publicarà dins la Col•lecció Relataires (Editorial Meteora).

    En breu ens posarem en contacte amb tu via correu electrònic.

    Gràcies per la teva col•laboració,

    Junta de l'ARC

  • Recordatori[Ofensiu]


    Benvolgut/da:

    Aprofitant que ara ve Setmana Santa i potser disposaràs de temps lliure, et voldríem recordar, de nou, que segons les bases del Concurs ARC de Poesia 2011. Poesia Social i de Denúncia, hom pot presentar fins a un màxim de 2 poemes al certamen.

    Bases: enllaç

    Si aquesta fos la teva intenció, no oblidis que el termini de la convocatòria finalitza el 30 d’abril de 2011.

    Gràcies per la teva participació,


    ARC

  • Recordatori[Ofensiu]


    Gràcies per participar!

    Si la teva obra compleix amb els requisits bàsics d’aquesta convocatòria, pel que fa a temàtica i extensió, ja entra a formar part del conjunt de poemes que el grup BROU seleccionarà per ser musicats.

    Si també vols que el poema entri a la fase de selecció per ser editat en un poemari recull, dins la col•lecció Relataires de l’editorial Meteora, recorda que has d’enviar l’enllaç d’aquest lloc web on ha quedat penjat a l’adreça electrònica de l’ARC (associacio.relataires@gmail.com), i que la condició bàsica per poder participar en aquest nou llibre de l’Associació és ser-ne soci.

    Gràcies de nou!

    ARC


  • Recordatori[Ofensiu]


    Gràcies per participar!

    Si la teva obra compleix amb els requisits bàsics d’aquesta convocatòria, pel que fa a temàtica i extensió, ja entra a formar part del conjunt de poemes que el grup BROU seleccionarà per ser musicats.

    Si també vols que el poema entri a la fase de selecció per ser editat en un poemari recull, dins la col•lecció Relataires de l’editorial Meteora, recorda que has d’enviar l’enllaç d’aquest lloc web on ha quedat penjat a l’adreça electrònica de l’ARC (associacio.relataires@gmail.com), i que la condició bàsica per poder participar en aquest nou llibre de l’Associació és ser-ne soci.

    Gràcies de nou!

    ARC


  • Recordatori[Ofensiu]


    Gràcies per participar!

    Si la teva obra compleix amb els requisits bàsics d’aquesta convocatòria, pel que fa a temàtica i extensió, ja entra a formar part del conjunt de poemes que el grup BROU seleccionarà per ser musicats.

    Si també vols que el poema entri a la fase de selecció per ser editat en un poemari recull, dins la col•lecció Relataires de l’editorial Meteora, recorda que has d’enviar l’enllaç d’aquest lloc web on ha quedat penjat a l’adreça electrònica de l’ARC (associacio.relataires@gmail.com), i que la condició bàsica per poder participar en aquest nou llibre de l’Associació és ser-ne soci.

    Gràcies de nou!

    ARC


  • El mirador estret[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 03-04-2011 | Valoració: 10

    Aquesta expressió del mirador estret on tots no hi cabem m'ha frapat i defineix molt bé el sentit del capitalisme. És allà on molta gent hi vol arribar, sense adonar-se que no tots hi tenim lloc.Els cossos per terra fan cruixir l'ànima dels nostres ossos. Veig ara els darrers graons que pugen al mirador de Sant Jeroni, a Montserrat, i imagino els cossos tirats; fa por, basarda pura, però és tan real! Encantat de coneixer-te Ferran. A llegir més! Una abraçada.
    aleix

Valoració mitja: 10