campanades a morts

Un relat de: fill de les ombres

Avui he sentit que el vell campanar tocava a morts, no sé per qui, alguna cosa em diu que també tocaven per mi, per un bocí del que estimo, del que sento i del que sóc.
Avui el cel està de dol, un fill del foc saltà anit el seu últim tiravolt.

En la nit, en la traïció de la fosca, com si fos un malfactor, com si fos un criminal, la mort s'ha endut un tros de cor d'aquesta terra, ha arrencat de cop una arrel que germinava, un branquilló que es feia arbre per llançar-lo al vent, el vent que se l'endurà lluny de nosaltres.

El seu record és tot el que en tindrem, avui, demà i sempre, això, mai serà prou però sempre serà nostre, mai ens ho prendran.
Massa tard per dir tot el que se'ns ha quedat a dins. Massa tard per donar el que ahir encara teníem a les mans.
Voldria esclafar el món que ha engendrat el monstre amb la ràbia que es revolta dins meu però seria matar l'aire, seria assassinar el vent, l'enemic invisible que s'escola més veloç com més ràpid l'ataquem.

L'àliga avui durà pas feixuc, no pesarà la seva pell, les seves plomes, sinó el seu cor vestit de dol, tenyit de sang, …

Un fill del foc anit saltà el seu últim tiravolt mentre els nens amb ulls esbatanats i la boca oberta descobrien en la màgia ancestral de la festa, una guspira del foc que ens crema a tots a dins.

No coneixia per qui toquen avui les campanes però quelcom em diu que també tocaven per mi, per un bocí del que estimo, del que sento i del que sóc.

Comentaris

  • Ze Pequeño | 15-07-2005 | Valoració: 9

    Volia agrair-te el teu comentari i, ja saps com som, aprofitar l'ocasió per descobrir-te i comentar-te també a tu.

    I què difícil és dir coses sobre un escrit quan el tema és tan dur. Quan es parla d'una vida que s'ha trencat pel mig. Sense saber per què. Sense entendre res.

    Ho has escrit d'una manera molt bonica. No et recrees en el dolor, expliques el dol d'una manera emotiva i serena. Marques a cada línia la impotència i la ràbia continguda d'una manera molt suau, però molt clara.

    Un barret per vos. És un bon escrit.

    Salz.

  • camapanades[Ofensiu]
    donablanca | 10-06-2005

    un text trascendent, amb un toc d'èpica, adjectius de sentiments extrems .

    m'ha agradat molt aquest símil:

    'L’àliga avui durà pas feixuc, no pesarà la seva pell, les seves plomes, sinó el seu cor vestit de dol, tenyit de sang, …'

  • Un cop més...[Ofensiu]
    Soulforged | 08-06-2005 | Valoració: 10

    Simplement, autèntic, original, i profund. Sempre amb l'estil que et caracteritza, on transmets a tothom qui ho llegeix aquells sentiments que en tu rauen...

    "Amb una mirada de complicitat i un somriure com tenia ell sol,
    de bracet agafats vam saltar l'últim Tirabol."

    Continua escrivint, si us plau.

    Gràcies per tot company, el dia 8 de juliol allà estaré. ;)

  • Fer el darrer Salt de Patum[Ofensiu]
    somnisdeboira | 02-06-2005 | Valoració: 10

    Els ulls se'm neguen... la impotencia m'invaeix... no em puc moure, no puc sentir, no puc veure-hi...
    Diuen que Sant Pere te per costum deixar els berguedans fer el darrer salt de Patum...Serà cert?

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de fill de les ombres

fill de les ombres

63 Relats

249 Comentaris

90028 Lectures

Valoració de l'autor: 9.70

Biografia:
www.enrenou.com

maquinista d'un tren que volta el món sense vies, que busca la sortida del túnel de la realitat tot cercant en la utopia, la força per tirar endavant.



el camí és llarg... vols caminar amb mi?




per contactar amb nosaltres: aloisioxispin@hotmail.com
www.enrenou.com