Camí

Un relat de: Xantalam

Camino a quatre grapes
abocada al terra,
una llebre amarada de llaca,
amortallada de nyerra.

Ets camí a seguir,
segur i enemic,
amic insegur.

Enlairo els ulls.

Entre la fam de llunes,
els infants d'ànimes,
es beslluma una llum,
una flama esquàlida.

Els ulls s'enlairen.

Ets camí, camina,
segura i enemiga,
amiga insegura.

M'atanso, m'alço.
Tentinejant em llenço
al buit de l'experiment.
Em cremo els llavis, la llengua
i gemego de plaer llaminer.

Enllaçada a la claror incerta,
quan s'apaga, quan la veig,
quan em tempta.
La segueixo a les palpentes,
en la nit de la nina dels corbs.

Un colom, setinat de llibertat,
deslligat, blanc, i deixat anar.






Comentaris

  • M'agrada....[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 31-01-2009 | Valoració: 10

    aquest poema en concret. Tothom segueix un camí, quan pren una decisió, l'està seguint i resseguint la seva ruta.

    Salut i records
    ullsblaus1

  • Ens calen, xicona,...[Ofensiu]
    rnbonet | 26-01-2009

    ...multitud de 'coloms setinats de llibertat', siguen blancs o negres, o de qualsevol color.
    I el camí de la vida és això, una ànsia contínua, un pujar o davallar intentant el cim, sense mai arribar-hi.
    Un excel·lent poema! Al dret, sense 'pals de cec'!
    Una abraçada. I, com sempre, salut i rebolica!

  • En la teva biografia...[Ofensiu]
    franz appa | 18-01-2009

    M'adono que et prens la vida com un camí iniciàtic, com un procés de formació i progrés.
    Un camí on anem avançant una mica a cegues, tentinejant, de quatre grapes i ensopegant i alçant-nos, i obrint els ulls als ulls de la negror (màgica imatge: "en la nit de la nina dels corbs.").
    Açar el vol, tal vegada en somnis... alçar el vol setinat en la blancor (metàfora que a mi em suggereix el blanc paper on no sé si escrius, però en tot cas és encara la meva imatge de l'esforç del poeta que treu de dins el que li ve de fora).
    Continua fent camí, si's plau, perquè poguem compartir-lo amb tu...
    Una abraçada,
    franz

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140773 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic