Bestioles (10 nanorelats més)

Un relat de: Nubada

11. L'invent dels "shorts"

Quan l'explorador, tot esgarrinxat, va veure com rere seu quedava esfilagarsat un camal dels seus bombatxos, decidí deixar l'altre igual.

(Tema: amb bombatxos)

**********

12. El televisor

El televisor està encès. El veuen sense mirar i el senten sense escoltar.
La mare s'aixeca:
-Porto postres?
-Xssst! Aparta!

(Tema: tot sopant)

**********

13. El dia que obrírem l'ampolla de xampany

Els taps van saltar retronant a l'uníson, talment una trabucada, abans que el ministre Arias pogués acabar la seva frase.

(Tema: nanorepte històric)

**********

14. La prova de foc

Si superaven aquella prova, ho podrien superar gairebé tot.
S'armà de valor i li demanà:
-M'ajudes a fer el llit?

(Tema: al llit)

**********

15. Sota el llit

El terror l'impedeix de comprovar-ho. Amb els ulls esbatanats, tremola i s'arrauleix sota els llençols. Ho nota, hi ha algú.

(Tema: un nanorepte de por)

**********

16. L'endemà

Tant la discussió com la reconciliació van ser intensos com el pas d'un terratrèmol.
L'endemà, ella escombrava els plats trencats.

(Tema: després del terratrèmol)

**********

17. Pobre nano

-Delira, pobre nano... és la febre. Ara pregunta per les rèpliques d'un terratrèmol a Erracé... tu saps on és Erracé?

(Tema: en un gran hospital)

**********

18. Missa solemne
(nanorelat guanyador)

-Germans, aneu-vos-en en pau!
Enlloc del "donem gràcies a Déu" del ritual litúrgic, la feligresia respongué, avorrida:
-Gràcies a Déu!

(Tema: anem a missa)

**********

Polls! (una història de bestioles en dos nanorelats)

19.
Pensava que això dels polls era cosa de gent bruta, fins que la seva filla tornà d'escola rascant-se rere l'orella.

20.
Passà la pinta espessa pels cabells llargs de la nena. Entre les pues blanques, una taca fosca bellugava tota sola...

(Tema: bestioles)

**********

Comentaris

  • molt ben trobats[Ofensiu]
    pirata_antropologa | 27-04-2008

    m'han semblat els teus nanorelats... i especialment irònics i ingeniosos els de la prova de foc i la missa solemne XD realment et calen poques paraules per expressar moltes coses!

  • Vint riallades m'has donat avui[Ofensiu]
    deòmises | 17-04-2008 | Valoració: 10

    Amb les perles dels nanos és difícil aconseguir fer riure (o transmetre alguna cosa almenys) al lector.

    I tu ho aconsegueixes amb escreix.

    Gràcies pel teu comentari (em freno, però amb el tema de la publicació), d.

  • Clar de lluna | 21-03-2008

    ...el de la missa solemne, genial!

    Una abraçada!

  • no t'havia llegit[Ofensiu]
    pereneri | 20-03-2008 | Valoració: 10

    aquests nanorelats (els dos reculls) i trobo que estan realment molt bé. Jo no sé escriure d'aquesta manera tan sintètica. No es poden llegir un rere l'altre sense més, no és una lectura que es faci en 2 minuts, com et diuen al començament, perquè cada història és com una petita metxa que encens i, en acabar-se, explota el relat: quan l'acabes t'imagines tot un rerefons, un context, uns personatges concrets, unes cares, unes reaccions a la frase final... Et felicito de debò.