ARNALDO OTEGI MONDRAGÓN I LA SÍNDROME DE MOISÈS.

Un relat de: Antonio Mora Vergés
Repassava la trajectòria de l’Arnaldo Otegi Mondragón (Elgoibar, 6 de juliol de 1958) , exmilitant de la desapareguda organització armada ETA politicomilitar, en la què participà el 19 de febrer de 1979 en el segrest de Luis de Abaitua Palacios, i d'on s'integrà a ETA militar

L’any 1989 l’Audiència Nacional el condemnava a sis anys de presó pel delicte de detencions il·legal.

Entre 2013 i 2017 fou secretari general de Sortu i, anteriorment, parlamentari basc per Herri Batasuna, Euskal Herritarrok i Batasuna.

Els tres partits polítics foren declarats il·legals per la judicatura espanyola el 2003 per ser considerats sota la tutela d'ETA.

El 14 d'octubre de 2009 fou detingut per ordre del jutge de l'Audiència Nacional espanyola Baltasar Garzón (i fou acusat d'intentar reconstruir Batasuna). Dos dies després, Garzón n'ordenà l'empresonament per haver intentat suposadament refundar Batasuna i reunir-se amb ETA. Aquest fet fou qualificat d'empresonament polític per part d'Amnistia Internacional i altres associacions.

Sortí en llibertat sis anys i mig després, l'1 de març del 2016.

El 6 de novembre de 2018 el Tribunal Europeu de Drets Humans va condemnar l'Estat Espanyol per no haver garantit un judici just en el cas Bateragune a Arnaldo Otegi i a quatre dirigents més de l'esquerra independentista basca, i finalment la sentència fou anul·lada pel Tribunal Suprem el 31 de juliol de 2020.

L’ Arnaldo Otegi Mondragón , ha comunicat oficialment avui, 27.11.2023 , que no serà candidat a lehendakari en les eleccions al Parlament de Vitòria previstes per l’any que ve.

El nou Moisès dels abertzales, potser veurà la terra promesa, no ho farà però, com a guia dels seus, sinó – en el millor dels casos – con dels “ venerables” que aplanaven el camí per arribar-hi.

Esperem que quan arribi per a ell l’hora de temença, que desitgem trigui molts i molts anys, – una vegada més – l’arcàngel Sant Miquel, guany en la lluita contra els dimoni.


Comentaris

  • Llegit[Ofensiu]
    Prou bé | 04-12-2023

    Amb atenció i reflexió he llegit el teu relat.
    Amb total cordialitat

  • Bona nit. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 01-12-2023

    Et comente que el dia 27, vaig publicar un relat i ara en dos dies has publicat aquest que t'acabe de llegir.
    Això de publicar en pocs dies, no tindràs molts comentaris, pensa-ho, i veuràs que no tindràs més en l'anterior. Ho entens o no entens!
    Bé, tu diràs. Tu mateix…!

    I si públiques d'ací a dos dies més, què faràs… publicar de nou?

    Cordialment.
    Perla de vellut

  • Delicte de detencions il.legals. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 01-12-2023 | Valoració: 10

    Molt interessant tot aquest relat.
    Tot passarà a la història. Així és.
    Ho entenc així, així.
    De totes maneres molt bo i ben plantejat.
    Cordialment.
    Perla de vellut

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6916 Relats

1201 Comentaris

5446122 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com