Amics de mar enllà

Un relat de: Josep Bonnín Segura

Amics de mar enllà

A partir d'un llibre
Vaig descobrir la mar
Que es trobava a thalassa.
De la sorra
Vaig recollir una conxa
Que com amulet
Vaig sàber
Des del principi
Que em portaria bona sort
Un vent de Tramuntana
Escambuxar els meus cabells
I em vaig Annnar
Desitjava coneixer
El poble de la Carme
Abans de partir cap a Itaca
A la recerca d'un follet groc
Que habitava
Una de les coves de la illa.
Vaig arricar a una
Real Constelació
On s'hi escrivien narracions
I poemes
A prop d'un millar
De Relataires deixaven croniques
Histories d'amor , eròtiques
Fantàstiques, assaigs
D'humor, critiques
Socials
I de molts d'altres estils
Encara no ben definits
Vaig llegir i aprendre
Vaig escriure
Per deixar un testimoni
Del que estava vivint
De les meves alegries
Tant com de les meves penes
De les il.lusions i projectes
De donar veu
Als que se'ls shi ha robada
I de cop
Em vaig sentir acompanyat
Per un esbart
De persones
Que estimaven les paraules.
Tot atravessant el mateix mar
Que els gossats
Argonautes.
Un mar que ens ajuntava
Transpassant la distància
Ja que haviem construit
Un pont blau de paraules.


Comentaris

  • Et buscaré sobre l'horitzó[Ofensiu]
    Carme Dangla | 25-09-2005

    M'ha agradat molt, si un diumenge d'aquest hivern, després d'una tempesta bufa fort la tramuntana o el mestral, l'aire quedarà net i des de dalt del Montnegre veuré la teva illa, llegiré el vers i el vent se l'endurà en aquella direcció.
    Gràcies per pensar en nosaltres.

  • Sóc de l'opinió[Ofensiu]
    Queca | 19-09-2005 | Valoració: 10

    que aquelles persones que dediquen part del seu temps a recordar d'altra gent, els hi fan poemes, els hi escriuen cartes, o simplement pensen en elles i es preocupen per saber com estan.... crec que mereixen tot el nostre respecte. I tu, nin, t'has guanyat el meu.
    Un petó i molts, moltíssims somriures des de l'altra banda del mar!

  • no havia vist ...[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 19-09-2005

    aquest poema tan entranyable Josep, des de l'altre banda de la mar que és la mateixa, encara que jo a vegades pareix que no record a la gent, som un poc somera, na Rafela i tu teniu un lloc dins el meu cor ja per a sempre ...

    Una aferrada pes coll a tot dos

    Conxa

  • quetzcoatl | 18-09-2005 | Valoració: 10

    Que bonic, Josep.

    Tot un capdell de paraules tendres pels teus amics relataires de "l'altra banda"... Certament a vegades la distància d'un mar és un xic estranya!
    M'ha agradat també com has jugat amb els noms d'alguns relataires, fins i tot convertint l'Annna en un verb!
    Preciós, i molt sentit. L'amistat és una cosa preciosa. Salut per ella.

    Felicitats i una abraçadassa,

    m

  • Mol maco,[Ofensiu]
    AINOA | 17-09-2005 | Valoració: 10

    Un poema, que es una mica de tots, d'aquells que et lleigim i d'altres que pot-ser et descobriran avui. Nosaltres també varem trobar un amic mes enllá del mar, TU.
    Una abraçada.

  • Tramuntana, Annna, Itaca, Thalassa,...[Ofensiu]
    T. Cargol | 16-09-2005

    i d'altres que no dec identificar,....en els teus jocs de paraules.
    Salut,


  • intercanvis d'humanitat...[Ofensiu]
    ROSASP | 16-09-2005

    Ei, Josep, jo també tinc aquesta sensació de travessar aquests mars blaus, amb l'aleteig d'una gavina quan llegeixo els teus poemes.
    Ens uneix un llaç més fort que les paraules, uns sentiments, unes emocions i unes idees que hem après a interpretar i compartir.
    És curiós, no sembla haver-hi distàncies, l'espai és subjectiu i abstracte.
    Espero navegar pels teus versos durant molt temps...

    Petons!

  • ITACA es feliç[Ofensiu]
    ITACA | 16-09-2005

    I un altre cop observem que les teves paraules mai son insignificants, que segueixen sent dolces, somiadores, segueixen portant la teva fragància, sempre tan atent.
    Ara mateix estava mirant quins eren els nous poemes publicats, i he vist el teu nom ... tan sols començar-lo a llegir m'has dibuixat un somriure, has escrit un poema encantador, molt propi de tu, el que em torna a demostrar de nou que ets fantàstic, cada consell cada rialla ....gràcies amic.
    De cada nom una historia, de les teves paraules milers d'ITAQUES per conquistar, perquè enlluernes a tothom amb la teva esperança amb la teva bondat, i es cert que estimem les paraules, com també que t'estimem moltisim Josep ! que faria jo sense el meu mestre-confident, no se com agrair-te tot el que has fet per mi.
    Has escrit un poema magnífic, amb un encant ... es especial, tan especial com tu amic.
    Meravellós, no tinc paraules...

    Molts somnis company... ens veurem a ITACA

    Clara

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Josep Bonnín Segura

Josep Bonnín Segura

407 Relats

921 Comentaris

539944 Lectures

Valoració de l'autor: 9.74

Biografia:
Vaig néixer a Ciutat de Mallorca l'onze d'agost del 1952.
He escrit des del catorze anys.
Sóc un aprenent de poeta.

Col.labor a les revistes: "Furn-All-Lugg" i a "Espais...de res a poc", on s'ha publicat per fases el meu recull: "Cançó de l'home de les mans arrugades i altres poemes de llum" i just ara s'està publicant per fases el meu recull "Esbart de boires"

M'han publicat (abril 2007) el meu primer recull de poemes amb el nom de "Cadències quotidianes" Edit.Can Sifre-Col·lecció L'Argentera

Maig 2009 editorial Can Sifre-col·lecció L'Argentera-prosa, m'ha publicat el llibre de relats breus: "Sota la meva mirada"

He participat en dos llibres conjunts: "10x10 microrelats" Edicions de la Quadriga S.L. i a "Erotisme som tu i jo" editat conjuntament relatsencatala.cat/emboscall.

Febrer de 2008- es muntà una performance amb la seva professora de flauta travessera Ana Belen Sánchez , titulat "La flauta i la poesia", on es conjuntaren poemes , prosa poètica i música. Es feu a l'església de l'Hospital de Sóller.


r El projecte del llibre-homenatge a Miquel Martí i Pol està maquetat, tan sols pendent de correcció i impremta. Gràcies al 25 poetes i poetesses que han enviat els seus poemes. l'editor és en Toni Cardona, Editorial Can Sifre. El seu títol serà: "Flaires d'enyor". En memòria de Miquel Martí i Pol, un poeta del poble"

Novembre de 2010 he participat en el llibre "Garbuix de contes" editat per l'Associació de Relataires en Català i l'editorial Meteora; amb el conte: "Glasonia, Història d'una volva de neu" i molt orgullós d'haver pogut compartir el llibre amb diversos autors i autores als que tinc molta estimació.

Octubre 2011 Col.laboració en el llibre de diversos autors de poesia social i de denuncia "Tensant el Vers" publicat per Meteora amb la col.laboració de l'Associació de relataires en català. El meu poema és "El prodigi del poeta"

He participat en el projecte del meu amic-poeta Marc Freixas, el seu recull de poemes s'ha publicat amb el títol "El llarg camí d'escriure" .He tengut l'honor d'escriure l'epíleg i l'amic comú Vicenç Ambrós el pròleg. Des d'aquí vull felicitar a Marc, perquè ha aconseguit acomplir el seu/ un poc meu també/ somni.

Octubre 2012 particip al llibre conjunt "Llibertat" Associació de relataires en català, editat per Meteora, amb el poemes "Esclau silenci" i "Cadenes"
Desembre 2012 al recull de contes "Les estrelles" amb el conte "Starkia i la desaparició de les estrelles"

Estim la paraula, i escric perquè el món recuperi la sensibilitat perduda, retorni a la fantasia , i visqui d'una manera més lúdica la vida.Ja hi ha prou crueltat repartida.

Sóc terapeuta energètic. I treballo l'aromateràpia i el massatge. També la gemoteràpia i flors de Bach. Havent incorporat una teràpia energètica: Sanació reconnectiva
Fa 3 anys he fet la mestria de Reiki, mètode USUI.
M'encanta quasi tota la música , toc la flauta travessera.Admir a Miquel Martí i Pol
M'encanta el seu vers "Tot és possible, tot està per fer"

"És injust que el qui porta l'eterna cançó ho faci en veu baixa" diu un vers meu.


Photobucket - Video and Image Hosting
Salvem de l'esfalt l'origen del Vol¡

Si voleu contactar amb mi, el meu e-mail: jkeops@hotmail.com

El meu bloc: Poemes de'n Josep

El meu darrer bloc creat: "Jo et portaré la llum"
Jo et portaré la llum

R en Cadena

"Helena em va encadenar i jo he passat la cadena a Camps de tristor i a Itaca"

(descobreix què és "R en Cadena")

AQUEST RELATAIRE
AGRAEIX COMENTARIS SINCERS, CRÍTICS I CONSTRUCTIUS. TOTES LES OBSERVACIONS SERAN BENVINGUDES, SÓC AQUÍ PER APRENDRE I MILLORAR! GRÀCIES!