Al coment...

Un relat de: Josep Bonnín Segura

Aquesta és la setmana
On persones que escriuen
I que senten
Deixen part de sa vida
Per a llegir-me i comentar-me.
Em puc sentir orgullós
I més que orgullós ben agraït
Pels temps que em dediqueu .
Vaig projectar un somni
Fa molts d'anys
En aquells temps
Acabava d'estrenar
Els calçons (*) llargs
Però ja escrivia.
Em negaren el dret
A la meva llengua
I em vaig adoptar
Una d'aliena
Malgrat escriptors de renom
Marcaren el meu ritme
I el de les meves paraules:
Garcia Lorca i Pablo Neruda.
Fins que em vaig adonar
Que no és el mateix per a mi
Escriure "te quiero" que t'estim
I vaig decidir de totes totes
Deixar d'ésser analfabet
En ma llengua materna
I he arribat fins aquí.
Em sento membre
D'una gran família
De persones sensibles
Que creen bellesa
On la imaginació
Desborda els límits
I els cabdals coneguts
Que ens han volgut traçar.
Obris la pagina
I entres en un món màgic
I quan la tanques
Et sents tan enriquit
Ja que has transitat sentiments
De tota casta
Has viatjat recercant tresors
Has sentit l'alegria i la tristesa
T'han obert esperances
I t'has passejat
Per mills de sensacions de vida.
Al mateix temps t'han reconegut
I t'han considerat
I aquest és el gran premi
Que he volgut agrair
Amb aquestes sinceres paraules.


(*) modisme de pantalons
Emprat a Mallorca,

Comentaris

  • enriquiment...[Ofensiu]
    Mon Pons | 11-07-2005

    Comentar poemes i relats curts és una feina agraïda i satisfactòria. El resultat és una interacció mútua, dels coneixements i experiències de tu i dels altres; per la gran quantitat d'autors i autores tant bons que corren per aquí a RC.
    Tens tants poemes que no sé per on començar. He començat per llegir aquest, doncs fas al·lusió al tema de l'enriquiment que ens causa llegir i conèixer aquesta gran família, on alguns/es ens iniciem a l'escriptura, amb uns resultats més o menys satisfactoris.

    D'entrada, trobo els teus poemes elegants, frescos i radiants, alguns molt bons i que susciten placidesa, tranquil·litat... sentiments quotidians i experiències que il·luminen l'ànima.
    Et vull felicitar!

    Gràcies per llegir-me i per fer-me que t'hagi descobert.

    Salutacions cordials des de les terres gironines.

  • moltes gràcies![Ofensiu]
    neret | 21-05-2005

    tot un detall josep, però ja saps que no és cap esforça llegir-te.

    i volia dir una cosa... no estarà mai prou reconegut l'esforça que suposa aprendre el teu propi idioma ja de gran... has d'estar molt orgullós del be que has arribat a escriure!

  • comentar el coment[Ofensiu]
    quetzcoatl | 21-05-2005

    Un poema que fa un repas de la teva biografia literaria i que hi inclou l'experiencia d'RC i del fet de poder-nos llegir i comentar i retenir de tot allo que ens ha enriquit amb la lectura.
    Es un poema molt bo i molt adequat per la ocasio, sense deixar de banda l'elegancia quan el tema te poc suc liric.

    Felicitats, mestre!

    m

  • Calçons[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 21-05-2005

    Ostres.... m'encanta... la forma d'agrair el coment.... molt bé, i com has recordat l història de molts de nosaltres, com adoprtarem llengua i literatura, i com ara recuperem la que ens es propera.

    Molt bé. Felicitats....

    I això dels calçons quin lio amb les calces i les bragues, la Conxa m'ha explicat... però noi es un bon embolic...jejejej

  • Carai! Coments a canvi d'un bell poema![Ofensiu]
    kispar fidu | 19-05-2005

    Així és d'agrair comentar-te!! jejeje. Realment trobo que t'ha quedat preciós aquest petit agraïment a tots els que passen per aquí a llegir-te! Has sapigut descriure molt bé com és aquesta gran "família" o tots deixem la nostra "empregna", tant escrivint, tant comentant o fins i tot per a tots aquells que "arriben més lluny" i fins i tot han format una gran colla d'amics!

    La veritat és que estic d'acord amb tu: aquesta web és fantàstica i entres aquí i t'hi sents som a casa, és com un món on la força de les paraules ho omple tot de bellesa i senzillesa.

    Gràcies! (per la petita part que em toca...jejeje)

    Ciao!

  • ets molt amable,[Ofensiu]
    Lavínia | 19-05-2005

    Josep, espero que els comentaris estiguin a l'alçada del teu poema.

    Gràcies

    Una aferrada -> una abraçada i un petonàs.

  • de res[Ofensiu]
    Equinozio | 19-05-2005

    Es un plaer llegir-te.

    No puc dir gaire més... per comentar un poema que tracta del coment.

    Equinozio

  • Quin poema tan bonic que ens has tornat a fer...[Ofensiu]
    Marc Freixas | 19-05-2005

    quina sensació tan agradable he sentit al tornar-te a llegir,
    quin tros de poeta tan elegant m'he tornat a trobar, quan de la paraula en desprens tantíssima bellesa...

    i quina màgia es produeix a través dels ulls que et llegeixen, que just quan es clava la mirada a cada paraula teva, és en aquest precís instant de temps, que la complicitat entre lector i poeta esdevé la puresa més poètica que pugui existir en poesia.

    Les gràcies les haurem de donar a tu, per ser capaç de fer un preciós poema del coment... i ja sé que jo no hi sóc en tot això del coment, però en certa manera m'has fet sentir prop de tots els mots que hi ha escampats per RC, i a part d'això, el fet de que tothom pugui comentar a tothom també m'ha fet sentir que formo part d'aquesta gran família d'RC,
    gràcies company!!!

    UNA FORTA ABRAÇADA BEN LITERÀRIA!!

l´Autor

Foto de perfil de Josep Bonnín Segura

Josep Bonnín Segura

407 Relats

921 Comentaris

539700 Lectures

Valoració de l'autor: 9.74

Biografia:
Vaig néixer a Ciutat de Mallorca l'onze d'agost del 1952.
He escrit des del catorze anys.
Sóc un aprenent de poeta.

Col.labor a les revistes: "Furn-All-Lugg" i a "Espais...de res a poc", on s'ha publicat per fases el meu recull: "Cançó de l'home de les mans arrugades i altres poemes de llum" i just ara s'està publicant per fases el meu recull "Esbart de boires"

M'han publicat (abril 2007) el meu primer recull de poemes amb el nom de "Cadències quotidianes" Edit.Can Sifre-Col·lecció L'Argentera

Maig 2009 editorial Can Sifre-col·lecció L'Argentera-prosa, m'ha publicat el llibre de relats breus: "Sota la meva mirada"

He participat en dos llibres conjunts: "10x10 microrelats" Edicions de la Quadriga S.L. i a "Erotisme som tu i jo" editat conjuntament relatsencatala.cat/emboscall.

Febrer de 2008- es muntà una performance amb la seva professora de flauta travessera Ana Belen Sánchez , titulat "La flauta i la poesia", on es conjuntaren poemes , prosa poètica i música. Es feu a l'església de l'Hospital de Sóller.


r El projecte del llibre-homenatge a Miquel Martí i Pol està maquetat, tan sols pendent de correcció i impremta. Gràcies al 25 poetes i poetesses que han enviat els seus poemes. l'editor és en Toni Cardona, Editorial Can Sifre. El seu títol serà: "Flaires d'enyor". En memòria de Miquel Martí i Pol, un poeta del poble"

Novembre de 2010 he participat en el llibre "Garbuix de contes" editat per l'Associació de Relataires en Català i l'editorial Meteora; amb el conte: "Glasonia, Història d'una volva de neu" i molt orgullós d'haver pogut compartir el llibre amb diversos autors i autores als que tinc molta estimació.

Octubre 2011 Col.laboració en el llibre de diversos autors de poesia social i de denuncia "Tensant el Vers" publicat per Meteora amb la col.laboració de l'Associació de relataires en català. El meu poema és "El prodigi del poeta"

He participat en el projecte del meu amic-poeta Marc Freixas, el seu recull de poemes s'ha publicat amb el títol "El llarg camí d'escriure" .He tengut l'honor d'escriure l'epíleg i l'amic comú Vicenç Ambrós el pròleg. Des d'aquí vull felicitar a Marc, perquè ha aconseguit acomplir el seu/ un poc meu també/ somni.

Octubre 2012 particip al llibre conjunt "Llibertat" Associació de relataires en català, editat per Meteora, amb el poemes "Esclau silenci" i "Cadenes"
Desembre 2012 al recull de contes "Les estrelles" amb el conte "Starkia i la desaparició de les estrelles"

Estim la paraula, i escric perquè el món recuperi la sensibilitat perduda, retorni a la fantasia , i visqui d'una manera més lúdica la vida.Ja hi ha prou crueltat repartida.

Sóc terapeuta energètic. I treballo l'aromateràpia i el massatge. També la gemoteràpia i flors de Bach. Havent incorporat una teràpia energètica: Sanació reconnectiva
Fa 3 anys he fet la mestria de Reiki, mètode USUI.
M'encanta quasi tota la música , toc la flauta travessera.Admir a Miquel Martí i Pol
M'encanta el seu vers "Tot és possible, tot està per fer"

"És injust que el qui porta l'eterna cançó ho faci en veu baixa" diu un vers meu.


Photobucket - Video and Image Hosting
Salvem de l'esfalt l'origen del Vol¡

Si voleu contactar amb mi, el meu e-mail: jkeops@hotmail.com

El meu bloc: Poemes de'n Josep

El meu darrer bloc creat: "Jo et portaré la llum"
Jo et portaré la llum

R en Cadena

"Helena em va encadenar i jo he passat la cadena a Camps de tristor i a Itaca"

(descobreix què és "R en Cadena")

AQUEST RELATAIRE
AGRAEIX COMENTARIS SINCERS, CRÍTICS I CONSTRUCTIUS. TOTES LES OBSERVACIONS SERAN BENVINGUDES, SÓC AQUÍ PER APRENDRE I MILLORAR! GRÀCIES!