Adéu

Un relat de: Estel Perdut

Ja fa un any i mig…o potser més, gairebé dos…era finals d'abril quan et trobaves al menjador de dintre, asseguda a la teva cadira de rodes que tan poc t'agradava, et veies vella, molt més vella del que eres, i et senties inútil, et prohibien caminar, ja havies caigut més d'un cop, i masses preocupacions per la família.
Vaig venir tota contenta cap a tu, no m'agradava veure't d'aquella manera, vas fer un petit somriure quan em vas veure, el que les teves faccions van permetre, et vaig dir que marxava, una setmana, no ho entenies:
- on vas nena?
- A França iaia, a França!
- a França, què se t'hi a perdut?
- te'n recordes d'aquella noia que va venir cap al Març? Doncs ara vaig jo a casa seva i..
Ja no vaig seguir, ja no m'escoltaves. Et vaig fer un gran i llarg petó.
- Adéu iaia, ja t'ensenyaré les fotos quan torni.
Però no vaig poder iaia, vas marxar abans que ho pogués fer.
Gràcies per esperar que tornes a casa, quan el meu tren arribava a Sants, tu marxaves cap al més enllà. Ja estava a casa, ja hi érem tots, ja podies marxar tranquila.
El meu retorn, a casa no sabien com mirar-me quan vaig creuar la porta de l'entrada, plorant, amb alegria? Tristesa?
Mai voldré ni podré oblidar-te, tants crits que m'havies enviat per no parar la taula, per ser la noia, i jo sempre em queixava que els meus germans també podien fer-ho.
Sempre guardaré aquelles fotografies, per quan tornem a estar juntes i ara aprofito i et dic, iaia t'estimo, adéu iaia.

Comentaris

  • _shamandalie_ | 23-12-2005 | Valoració: 9

    m'ha fet venir skalofriius.. es molt molt maco, i molt trist també, però precios..!!

  • Un relat ple de vida[Ofensiu]
    EmmaThessaM | 23-12-2005

    És un relat trist. Nostàlgic. Ple d'emocions que vessen per totes i cadascuna de les seves paraules. La pèrdua d'un ésser estimat. Una experiència dura narrada amb... Dolçor?

    Potser l'estructura és molt senzilla i el llenguatge és pla, sense complicacions, però tots dos s'adiuen a la perfecció amb el text, amb aquest record melangiós que fa mal que sigui simplement això: un record.

    Els sentiments no entenen de floritures lèxiques.

    Bon relat. M'ha agradat.

    EmmaThessaM

    PD. Si no he comptat malament, crec que el teu relat és el que ha fet 20.000 dins l'arxiu d'RC: felicitats.

l´Autor

Foto de perfil de Estel Perdut

Estel Perdut

6 Relats

2 Comentaris

5711 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Biografia: