90 anys i... endavant!! (Dones del segle passat)

Un relat de: La Banyeta del badiu


La iaia Florentina, era una dona de molta lucidesa mental, d'esperit emprenedor i ànima molt gran.
La Florentina, sabia moltes oracions que guarien l'ànima i el cos. A la seva neta Marta, quasi al final de la seva vida, les hi va anar dictant, perquè les escrivís i així aquests tresors que ella portava a dins l'ànima no es van perdre.
La Florentina va deixar aquest món amb 99 anys, joiosa dels seus fills, nets i besnéts.

Una de les seves filles, és la Montserrat.
La Montserrat va néixer el 12 de febrer, diada de Sta. Eulàlia patrona de Barcelona, de l'any 1916.
Aleshores als nou nats, se’ls hi posava el nom del Sant del dia o el nom de la seva padrina. A la Florentina li agradava el nom d’Eulàlia per la seva filla, ja que havia nascut en aquell dia, però la padrina de la nena és va entestar en posar-li Montserrat com ella.
Això m'ho ha explicat la Montserrat i amb cara de "picarona" em diu: - No és per menysprear a Sta. Eulàlia... no !!, però Montserrat... noia, m'agrada més, n'estic molt ufanosa !! - .

La Montserrat és va casar molt jove amb el seu promès.
Ella al seu marit no li va dir mai pel nom (Francesc), ella el va conèixer pel cognom i amb el cognom ell és va quedar: en Jané.
La Montserrat, té fills, nets i una besnéta, i moltes persones que l'apreciem molt i de debò.
Jo, des de aquí, vull felicitar-la pel seu 90 aniversari, i li vull dir : - Gràcies Montserrat per ser com ets i... àpala, a fer-ne molts més -.


Per la Montserrat Condeminas i Ferrer Vda. Jané.
de Badalona en el seu 90 aniversari.
M.Pilar Rovirosa i Sánchez i familia.
-La Banyeta del badiu-



Comentaris

  • La Montserrat el 12 de febrer, va fer 90 anys.Va gaudir de la SEVA FESTA amb molta il-lució.
    El dia dissabte 18 de març, les quatre amigues de sempre vem fer un dinar, van venir els nostres marits i també la MONTSERRAT, mare de la Marta, que amb els seus 90 anys era la que millor s'ho vapassar.
    Queda constancia d'aquell esdeveniment les fotos que vem fer per la posteritat.
    Dimarts dia 21, la Montserrat no és va trobar gaire bé. Al cap d'una estona, La seva ànima va deijar el seu cos, i va volar. Alt molt alt, cap a Déu. Prega per nosaltres Montserrat.
    Pilar

  • en aquests temps...[Ofensiu]
    Capdelin | 11-02-2006 | Valoració: 10

    de famosets i famosetes... és maco immortalitzar una persona anònima fent-la entrar en els teus escrits i rendint-li un homenatge... un homenatge a la vida quotidiana, als anys acumulats en l'aninimat de la vida senzilla...
    ptons i una abraçada!

  • ......[Ofensiu]
    Maria Pilar Palau Bertran | 23-01-2006 | Valoració: 10

    Quina sort aquesta sra. que té de poguer haber arribat a 90 anys, felicititem-la tots plegats i esperem que en cumpli molts més. El relat t'ha quedat molt bé, li has possat l'ànima al conjunt.
    Una abraçada.

  • glossar la quotidianeïtat[Ofensiu]
    immalatorre | 19-01-2006

    No deixes de sorprendre'm. Aquesta habilitat que tens per convertir en narració o en poema qualsevol vivència o record no la té tothom. Aprofita-la i fes-la créixer! Ah! I gràcies per recordar-me que la Montserrat fa 90 anys, jo també la vull felicitar.

    Una abraçada

    Imma

l´Autor

Foto de perfil de La Banyeta del badiu

La Banyeta del badiu

150 Relats

452 Comentaris

180342 Lectures

Valoració de l'autor: 9.64

Biografia:
Badalonina de soca-rel.
Amb ànima de Palamosina.

web. importans per mi :

www.hospitalitat.org
Ajuda al nostre proïsme sensa paternalisme.

www.altarriba.org
www.protectoramataro.org

Ajuda als amics de 4 potes, ens estiment desinteresadament, Ells també tenen sentiments. :-)


M.Pilar Rovirosa i Sánchez.
- La Banyeta del badiu -