Xerrameca

Un relat de: AnNna

No calla mai.
...
I és que no calla! Tot el dia parlant!
...
Se li quedarà la gola seca!
...
Aquesta noia gasta tota l'energia del seu cos en segregar saliva!
...
...
Cada dia que la veig parla més i més. No sembla humana. Sorprenent. Realment sorprenent. És com un vellet recordant historietes de la guerra. Mantenir una conversa amb ella resulta aterridor. És que, més que conversa, és un monòleg. Com un martell punxant-te l'orella tota l'estona. Gairebé inaguantable.

Quan vas tard a algun lloc i de camí et trobes la Sònia només tens dues opcions:
a)Canviar de vorera, fer veure que no l'has vista, seguir corrent i arribar cinc o deu minuts tard allà on havies d'anar.
b)Parar-te per no fer-li el lleig, i escoltar i escoltar fins que se li passi la xerrera; més o menys una hora més tard, quan decideixes tornar a casa perquè la botiga on havies d'anar ja fa mitja hora que és tancada, o perquè la classe a la que hauries d'haver assistit ja ha acabat.

Anar amb ella al cinema també és tot un xou. Si a la sortida et fessin un test sobre el que passava a la pel·lícula, encara que no haguessis mirat ni un instant a la pantalla, treuries la millor nota. Perquè la Sònia es passa l'estona explicant-te el que passa, com si no tinguessis ulls o es pensés que ets curtet i no ho entens.

Però bé, si ella és feliç així... Que ho sigui! Que per sort la saliva encara no es paga!

Comentaris

  • Esquemàtic...[Ofensiu]
    rnbonet | 02-02-2005 | Valoració: 10

    ... i simple com cal que siguen els bons relats, sobretot si són curts, com aquest...
    Perquè si la història és senzilla: només caben dos camins: contarla senzillament, de la forma més planera i entenedora possible, o vestir-la amb robes que potser li venen grans ... I això ho decideix l'autor... I al meu entendre, has fet diana!

  • Caram amb la Sònia!![Ofensiu]
    Lavínia | 02-02-2005

    Tota una descripció d'una xerraire, però pel que es veu ets condescent amb ella!. Me n'alegro!! Ets una persona generosa, perquè a qui xerra massa, gairebé no hi ha ningú que l'aguanti!!.

    La descripció que n'has fet està força aconseguida perquè has començat pels comentaris amb punts suspensius per calcar, gairebé, el que diferents persones deuen pensar d'ella. Tècnicament és un bon recurs.
    Després explicar com actua al cinema o simplement "quan la trobes pel carrer" i és llavors quan tu hi dónes la teva opinió.

    Fantàstic. Un relat curt, descriptiu i aclaridor.

    També m'ha agradat, AnNna!!

    Petons, altra vegada.

  • Molt bé![Ofensiu]
    Thalassa | 01-02-2005 | Valoració: 9

    Crce que és el que més m'ha agradat! Està molt ben descrit! és fantàstic!!!

    Felicitatssss!!!!

  • ALTRES SOLUCIONS[Ofensiu]
    Capdelin | 24-12-2004

    Solucions per fer callar la Sònia:
    . xerrar més que ella ( és possible? )
    . tapar-li la boca amb sil-licona i que respiri pel cul
    . enviar-la al país dels sords
    . posar-te taps a les orelles com si tinguessis otitis
    . estrangular-la ( amb delicadesa, això sí )
    . posar-te a cantar cançons dels PETS
    . llogar segrestadors que la portin al país de Nunca Jamás Amén
    . al veure-la, canviar de vorera, de carrer, de ciutat, de país, de continent, de planeta... o millor, canviar de galàxia.
    ( je je je )

    El relat és senzill... però, per què tot ha de ser tant brillant, tant literari, tant preparat i sofisticat...
    al llegir-lo... és com si estigués veient aquesta escena tant natural i habitual en les nostres vides...
    te ti mo An An An AnNnaaaaaaa!!!