Vint nanoocurrències sobre NADALS ANTINADALENCS [temps real de lectura: 3 minuts]

Un relat de: Joan Colom
En assabentar-se que és el guanyador del NanoRepte 1070 i ha de convocar el 1071, Kefas ha escrit, amb la retòrica abstrusa que el caracteritza: "Ara que tinc l'honor, vaig a veure què hi puc fer per a la propera convocatòria. Això serà quan hagi encalçat el gall". No queda clar si es refereix a passat Nadal o a passades Festes, així que, per si de cas, amb el present NanoRepte 1070-bis: NADALS ANTINADALENCS m'he buscat un entreteniment no homologat en què sóc convocant, participant, votant i guanyador, per combatre l'avorriment nadalenc.

Caganers de sang blava.
Els Borbons sempre s'han prestat a figurar de caganers. Després de l'emèrit i Felip, li arriba el torn a Leonor.

Combinatòria nadalenca.

Celebraven Nadal amb els pares d'ell i Sant Esteve amb els d'ella. Tot es complicà quan els fills es casaren.

Compte amb les dotze campanades!

Cada Cap d'Any arribava trompa a les dotze campanades i havia d'anar amb compte amb el raïm, per no ennuegar-se.

Cons de LEDs, atracció turística.

Ja està bé que no tallin avets, però aquesta competència entre ciutats per alçar el més alt ja és malaltissa.

El Cant de la Sibil·la.

Sempre dic que aniré a escoltar Maria del Mar Bonet a l'església de la Bonanova i mai ho he fet.

El ... le desea feliz Navidad y próspero Año Nuevo.

Temps era temps, els dies de Nadal era una desfilada d'empleats municipals, parant la mà: l'escombriaire, escombrador, vigilant, sereno, fanaler...

Famosos sagramentats.

Els Nens Jesús amb cara de Raphael han fet furor enguany a la Fira de Santa Llúcia.

Inflació nadalenca.

Els preus dels queviures, que es disparen poc abans de Nadal, ja no baixen passades les festes.

Les hi treien de les mans,

aquelles minimàquines del temps, de preu mòdic. En accionar-les, l'usuari passava directament del 23 de desembre al 7 de gener.

Mr. Scrooge.

Quan se n'havien anat els convidats guardava en un tàper els torrons i en un altre les molles de torró.

Parlant sobre la felicitat, per Nadal.

Els diners són condició necessària per a la felicitat, però no condició suficient. Et sembla bé així, Llpages?

Patró paternalista o espavilat?
No lliurava la paga de Nadal fins al trenta-u de desembre, perquè els treballadors no caiguessin en la disbauxa consumista.

Pessebres per a tots els gustos.

A la porta de cada casa poseu-hi un soldat degollant un infant. Per evitar figuretes repetides, se'n fabriquen tres variants.

Pessebristes heterodoxos.

La Confraria de Sant Herodes el Gran organitzava una exposició. Els menors de dos anys no podien entrar-hi, ni acompanyats.

Programació especial.

Fins i tot en aquell canal porno posaven pel·lícules de Frank Capra, per Nadal.

Publicitat nadalenca.

N'estic fins als collons, d'aquests anuncis de perfums masculins amb una veu gutural que xiuxiueja, per exemple: "Invictus", Paco Rabanne.

Que els ho diguin als palestins.

Glòria a Déu a dalt del Cel, i a la Terra pau als homes de bona voluntat.

Restrenyiment nadalenc.

Aquell tió devia anar restret, perquè per molt que li donessin bastonades no cagava cap llaminadura.

Tradicions a Barcelona.

A l'andana central de la Rambla Catalunya se celebrava la Fira d'Aviram (Nadal) i la de Rams (Pasqua).

Tradicions i franquícies.

A cops de tió, el Pare Noel se les tenia cada any amb els Reis Mags, disputant-se l'exclusiva dels regals.

Comentaris

  • La creativitat[Ofensiu]
    Prou bé | 30-12-2023

    Bon any Joan, que et mantingui la imaginació i la creativitat i, també, aquest punt de tocar el voraviu que salpebra una mica el fòrum.
    Amb total cordialitat

  • Molt ben encertats. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 29-12-2023 | Valoració: 10

    Hola, Joan Colom: Aquests vint naoocurrències són molt divertits. M'ha fet passar una bona estona llegint-los i m'han fet molta gràcia.
    Els que més m'han agradat són:

    — Cons de LEDS, atracció turística.
    — Famosos sacramentals.
    — Inflació nadalenca.
    — Pessebres per a tots els gustos.

    Que passes un bon dia de Cap d'Any.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • M'AGRADA LA SEVA AGUDESA....[Ofensiu]
    jomagi | 28-12-2023

    ...dels seus preuats escrits. Em venen ganes de fotre'm dins d'un armari com un que conec. Una abraçada. Jomagi

  • Coincideixo...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 28-12-2023

    bastant amb moltes d'aquestes nanoocurrències. No en tenim prou amb les festes pròpies, que també adoptem les forasteres, per acabar-ho d'arrodonir.
    Així i tot, que tinguis bon any nou Joan Colom.
    Rosa.

  • Em sembla bé![Ofensiu]
    llpages | 28-12-2023 | Valoració: 10

    Els diners no fan la felicitat, però hi ajuden. No recordo quan va sortir el tema, agraït per fer-ne una nanoocurrència, Joan! Hi ha un grapat d'aquestes que aviat s'hauran de consultar a la Viquipèdia, que són imatges de fa una pila d'anys. Bona entrada d'any!