Una nova vida

Un relat de: Pol.lux

Un dia emocionant, avui. Un divendres que es presentava com qualsevol altre però que quedarà marcat de per vida. Almenys per a alguns. Avui he sabut què serà el fetus que engendra la XXX, una companya de feina. Tot just fa dos dies, ja en parlàvem, d'avui. Ella desitjava amb totes les seves forces que fos un nen. El per què? Ningú no ho sap. Pot semblar una galindaina, però... no ho sé, m'ha alegrat el dia el fet que em digués que sí, que el seu desig s'havia complert, que el seu nadó seria un Àlex. I he reflexionat. Per un moment he demanat a Déu, sense creure-hi, que aquest Àlex, que curiosament portarà el meu mateix cognom, tingui més sort a la vida. Que no se senti mai sol. Que gaudeixi de cada moment de la seva infància, que tot just començarà al maig. I que mai giri la vista enrere, desitjant esborrar quelcom del seu passat. Que estimi son pare. Però sobretot sa mare. Perquè és una gran persona. I a més a més… no sé, les mares posseeixen quelcom de màgic, d'especial... no creieu? [...] És el gran dia de l'Àlex. Bé, és el gran dia de la XXX. El dia gran de l'Àlex serà quan neixi. Friso d'emoció de pensar-hi. M'encanta començar de nou. Encetar alguna cosa, i quan acabi... poder dir que jo i només jo n'he estat l'autor. M'encanta. Començarà un llibre ple de pàgines blanques, esperant a ser emplenades. Almenys això espero. I reflexiono. I torno a pregar involuntàriament. I desitjo que no hagi de fer servir mai corrector per mirar d'oblidar una part de la seva història. I que no li arranquin pàgines del primer capítol. Perquè al final el llibre es fa pesat, monòton, interminable... I en moltes pàgines succeeixen molt poques coses. Però el començament no és pas així... És... és emoció, follia, ànsia de conèixer món. Perquè totes aquestes històries sempre tenen finals tristos. Els protagonistes moren… Els antagonistes? Cap història no en té. Són mites de la humanitat. Però... i els personatges secundaris? Com continua la seva història? Ningú no ho sap. He desitjat que el llibre de l'Àlex consti de 1000 capítols plens d'aventura. Però, sobretot, per damunt de qualsevol altra cosa, he desitjat que els protagonistes de les dues històries que han fet possible la seva pròpia, mai no desapareguin. Ni que molt menys morin en l'oblit d'aquells que pensen que han nascut del no-res, que el seu llibre és un monòleg...

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Pol.lux

Pol.lux

65 Relats

133 Comentaris

75456 Lectures

Valoració de l'autor: 9.50

Biografia:
Vaig néixer la matinada d'un dia de març del 84 en una ciutat que només conec per fotos. Després d'un breu pelegrinatge familiar pel litoral català, sempre cap al sud, vaig anar a espetegar a Vilanova i la Geltrú, on resideixo actualment.

Malgrat la meva vocació per les lletres, una inèrcia gairebé congènita em portà, primer, a fer el batxillerat tecnològic i, dos anys després, em féu decantar-me per l'enginyeria informàtica. Sortosament, un grapat de fulls de calendari més tard, vaig redreçar el meu camí, i vaig cursar alguna cosa en la universitat que duu el nom del polèmic benvolgut Pompeu Fabra.

Quant al meu jo escriptor, mai no he passat de relataire aficionat, i és per aquesta raó que la meva obra es redueix a allò que podeu trobar aquí i a alguna altra cosa tan ridícula que em fa vergonya d'ensenyar.

Als lletraferits:

http://adhucat.blogspot.com