Seixanta

Un relat de: Prou bé
- Ep! Hola! Què és aquest misteri?
- Misteri? No, cap misteri.
- Com que m'has dit d'anar a fer una copa… amb un somriure murri...
- Bé, doncs una mica de raó ja tens, ja. És que vull explicar-te una cosa.
- I... és bo o és dolent això que m'has de dir?
- Bo. És bo. És que tu i jo som molt amics de fa molt de temps, oi?
- Sí i tant. Des de sempre… Au! Va! Comença!
- Bé... sí...engego... avui són seixanta.
- Seixanta? Seixanta què?
- Seixanta anys home!
- Però què t'empatolles ara? Sí ja passem dels vuitanta, nosaltres!
- És clar, ja ho sé prou bé! Però avui són seixanta anys que la dona i jo estem junts!
- Què dius ara? Així que avui celebreu les noces de diamant?
- No. Això encara no. Avui fa tots aquests anys, seixanta, que ens vam "fer nòvios", i com que no ens hem deixat mai… un llarg camí hem fet...
En tot aquest temps hem rigut i hem plorat sols i en companyia. Hem fet pujades i baixades i alguna marrada també. Hem vist néixer, créixer i més néixer, a més de la mort d'éssers molt propers i molt estimats. Hem travessat boscos ombrívols i jardins de flors i ens hem arribat a platges fantàstiques on ens hem sadollat de la nostra mar…
- Renoi, que bé que ho expliques…
- No, si és que... només explico la vida. Però, LA VIDA en majúscules, això sí!
- Ja!... Així doncs... que fareu una festa?
- No, no cal. La festa major es haver arribat fins aquí…
- Tens raó. Us felicito! I li fas un petó a la dona de part meva!
- Li faré. Un de teu i uns quants de meus…


Comentaris

  • Vida plena[Ofensiu]

    Prou bé.
    Fes un conte Nadal , els de guimera.info hem convocat un any més EL NADAL DE CONTE

    Envia el text en format word com arxiu annex al ocorreu tribuna@guimera.info

    Gràcies per endavant.

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 05-08-2022 | Valoració: 10

    Bon relat. Un Aniversari sempre aporta i enriqueix.
    Gràcies pel teu comentari al meu Relat sobre la BONDAT.
    Salutacions cordials.

  • Quasi res! [Ofensiu]
    Ullassos | 24-06-2022

    M’agrada molt la senzillesa i quotidianeitat amb la qual vas teixint la HISTÒRIA, que no és poca cosa (60 anys!!! )
    Sorprenent per com es va desfilagassant la pregunta de 60 anys de que…
    Bell, dolç… commovent….

    Agraïda i feliç pels teus comentaris als meus relats! No saps el coratge i l’empenta que m’has regalat.

  • Entranyable[Ofensiu]
    cesc.castro | 24-06-2022 | Valoració: 9

    Molt ben escrit. Expressa un sentiment, un estat d'ànim, en primera persona, que resulta fàcilment creïble.
    Seixanta és realment molt. Bé, tot i que tot és relatiu.
    Moltes gràcies per escriure-ho. M'ha agradat :-)

  • Bonic relat[Ofensiu]
    MariaM | 21-06-2022 | Valoració: 10

    Bonic relat, d'home sensible, que valora el que té en profunditat. La festa va per dintre.
    Et segueixo.
    Cordialment.
    MariaM

  • Seixanta[Ofensiu]
    Montseblanc | 31-05-2022

    Els anys passen volant i, quan te n'adones, ja en fa vint, trenta, seixanta d'algun fet molt especial de la nostra vida. Com la de la parella del teu relat. Seixanta anys junts, que passen en un instant i que, a la vegada, si la memòria permet mirar enrere, estan plens de sal, sucre i pebre. L'enhorabona al teu protagonista, a la seva parella i a qui sigui que es capaç, i té la sort (o la desgràcia), d'estar tants anys amb la mateixa persona.

  • Què amagues?[Ofensiu]
    Endevina'm | 31-05-2022

    Soc una mica malpensat, saps?
    És un relat molt bonic, que si el mires des d'un punt de vista intrigant, et demanes... per què li diu al seu amic en privat tot això?
    Què s'amaga darrere d'aquesta confessió dels anys?

    Un bon gir argumental seria que al final li digués que ja sabia de les seves intencions per robar-li la dona, de fa anys, i que no li retreu, que l'amistat pot superar falques i corbes perilloses. I que a la fi, ells encara són amics, i que ells continuen compartint els seus somnis i desitjos, que res a trencat l'harmonia.
    Bé, era per fer-lo més feridor de llagues i d'experiències vitals. Tot i que aquest relat bonic ja està bé, com està.

    Cosa a banda.
    He vist el teu comentari al relat del senyortu, dir-te que abans tenia un centenar de relats, i ara veig que sols en té dos. Sempre havia estat un relataire molt actiu, però ara s'ha retirat al poble i allí viu més tranquil, i qui sap, potser està preparant una antologia de relats i per això els ha esborrat de la pàgina, qui ho sap! Llàstima que no l'hagis gaudit abans, però si fa el recull i el publica, qui sap!, potser encara hi serem a temps de llegir-lo en paper!

    Bones vacances, que veig que marxes a la mar uns dies. Frueix-la!

    Ferran

  • Que bonic![Ofensiu]
    Homo insciens | 22-05-2022


    Que bonic! Celebrar LA VIDA en majúscules! Així ha de ser! Avui escoltava una entrevista i deia la noia que la felicitat és reconèixer les coses bones que passen cada dia i donar-los-hi una mica més d'importància que a les dolentes. A vegades ens costa tant... Però penso que té tanta raó... Als protagonistes no els hi cal celebrar res, perquè arribar-hi junts ja és un festeig!!!

    Sobre el text et diré, que potser ja ho saps, que en els diàlegs el guió que s'utilitza és el llarg "—" i s'ha de posar empegat al text, així: —Li faré. Un de teu i uns quants de meus…

  • Amb naturalitat[Ofensiu]
    Joan Colom | 20-05-2022

    Em fas dentetes, Prou bé. I més amb la naturalitat que ho expliques. Tot i que, havent llegit el teu perfil biogràfic, no hauria de sorprendre.

  • Agraïments i felicitacions[Ofensiu]
    Ània Llum | 19-05-2022 | Valoració: 8

    Bon dia, Prou bé,
    Aquest breu, però meritori diàleg sobre el seixanta aniversari de la parella és una boníssima celebració en totes les lletres (les majúscules incloses he, he, he). Les meves felicitacions als "nòvios" que mai deixaren de ser-ho.

    Aprofit l'ocasió per donar-te les gràcies pel teu cometari als meus primers relats a RC, tot un detall per part teva.

    Salut i pessetes, bona relataire ; )

  • No cal dir res més ...[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 16-05-2022 | Valoració: 10

    No cal dir res més, ni cal celebrar res més, perquè si arribes estar seixanta anys amb la persona estimada, ja per si sol és tota una celebració.
    Enhorabona per aquest relat, i ja m'agradaria a mi arribar els mateixos anys de relació.
    PD: Gràcies pel teu comentari "M'ho deia la seva mirada".
    Fins aviat,
    Neus Marín

  • Celebració...[Ofensiu]
    Magda Garcia | 15-05-2022 | Valoració: 10

    ...sense celebració. M'ha agradat molt aquest relat sobretot perquè la celebració és sentir-se feliç després d'aquest llarg recorregut, estant vius! Us agraeixo les vostres lectures i els vostres comentaris. Cordialment.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-05-2022

    Hola, bona vesprada Prou bé: Gràcies per la teua visita i la bona opinió sobre el meu poema "Passejant per les estacions". M'alegre que t'haja agradat.
    Cordialment.

  • Recordant els seixanta anys. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-05-2022 | Valoració: 10

    Un relat amb molta bona reflexió, amb un diàleg, en el qual va passant la vida.
    Té un sentit molt positiu. Seixanta anys de promesos, ja són per a recordar sempre.
    Enhorabona.
    Cordialment.

  • Matrimoni[Ofensiu]

    Els matrimonis d'antany no tenien data de caducitat!, i no pas perquè fossin de pedra picada...,sinó perquè existia una cosa que es diu Santa paciència. Matrimonis lliurats a una causa digne d'admirar
    ....compartir i créixer humanament. Enhorabona per l'originalitat del relat!

  • Felicitat.[Ofensiu]
    SrGarcia | 15-05-2022

    Un diàleg àgil, senzill i amè.
    Si és autobiogràfica, et desitjo molta felicitat, si no ho és, també.

  • tan de temps!!![Ofensiu]
    Atlantis | 15-05-2022

    Si la relació ha estat satisfactòria moltes felicitats per qui els poden celebrar. Avui dia que me n'adono que molts joves busquen o troben relacions esporàdiques, poden ser un exemple de convivència i/o compromís.

    En quan el text: àgil i fresc. M'agrada que estigui escrit en forma de diàleg. Veig que vas investigant diferents formes d'escriure. Endavant!!!

  • M'ha fet pensar...[Ofensiu]
    llpages | 15-05-2022 | Valoració: 10

    en un parell de mots que repeteixes en el teu perfil biogràfic: Molta sort. Que per molts anys en segueixis gaudint, Prou bé!

Valoració mitja: 9.63

l´Autor

Foto de perfil de Prou bé

Prou bé

138 Relats

1339 Comentaris

54567 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Bilder hochladen




Vaig néixer fa un munt d'anys al cap i casal del meu país, al qual m'estimo. Molta sort. Vaig créixer en una família fantàstica. Molta sort. Vaig col·laborar a crear-ne una, fa un munt d'anys, que s'ha enriquit amb fills i néts. Molta sort. Vaig treballar, un munt d'anys, sempre en allò que m'agradava: la meva professió. Molta sort. I ara, a la recta final que espero sigui molt llarga, crec que segueixo tenint molta sort.


Email proube43@gmail.com