Repte LVIII - Pells gelades.

Un relat de: REPTE CLÀSSIC

Proposat per: Jeremias Soler (18 de novembre del 2005)







Tema: "Els catorze anys de l'Elionor"





Extensió aproximada: 200 paraules





Condicions: El text ha de contenir les paraules "lluentor", "monotonia", "igualtat" i "despullada"





Durada: 24 hores





Guanyador/a: Quetzcoatl







Text guanyador:



Pells gelades

¿Què dibuixa el llindar d'entre l'infància i la vida adulta si eren catorze, els anys de l'Elionor, i duia encara trenes de nena? Els pits tot just dos botonets que despuntaven (com dos sols en un hivern de molta boira) d'entre la seva pell blanca: lluentor de llet fresca. Els mal.lucs encara sense corbes de misteri.

*

Es mira despullada en el reflex de la bassa, i l'escorç que rep li crea ombres sota els pits; té un posat seriós mentre es contempla, i això la fa semblar més gran. Però el xisclet que fa quan en Pere crida ‘indecent!' i l'empeny des de darrere, és un xisclet de criatura.

Les fulles que dormien al fons de l'aigua s'han aixecat amb una lleugera revolada, mentre el cos de l'Elionor es retorçava buscant de nou l'aire.
L'aigua és freda, però té les galtes enceses. En Pere l'ha vist nua des de darrere i ara s'ha assegut content, esperant veure-la sortir de cara.
L'Elionor està enrabiada i al mateix temps sempre l'ha atret el veí de Canyelles. Se'l mira menjant albercocs amb els ulls riallers, i a ella els llavis i les dents li tremolen.

-Quants anys tens ara, Elionor?
-Catorze -(i ho diu amb cert orgull, perquè les amigues de la mare diuen que és tota una dona).
-Quan en facis divuit seràs la meva nòvia ?
-No -diu ella, odiant-lo amb la mirada.


Ell reia, Elionor, la polpa dels albercocs inflant-li les galtes; reia i es despullava, i quan es va tirar de cap a l'aigua tu, bocabadada, no sabies on amagar-te.

Potser sabia que en les nits de lluna clara, quan la monotonia del silenci es trencava pels teus sospirs sincopats, era en ell en qui pensaves...

I amb igualtat d'intencions, besava per primera vegada aquells teus tremolosos llavis de nena...






Entrega de premis: Les declaracions del guanyador/a





Altres textos presentats: Resta de participants

""



Comentaris

  • Vot de la dècada[Ofensiu]
    Bruixot | 03-03-2006

    per un relat captivador!!!!!!!!!

    Bruixot

  • Vot de la dècada[Ofensiu]
    EmmaThessaM | 03-03-2006

    Una narració àngil que et capbussa en un mar de paraules.

    EmmaThessaM

  • Vot de la dècada.[Ofensiu]
    Jere Soler G | 01-03-2006 | Valoració: 10

    He dubtat molt entre aquest relat i El triangle de les formigues... però a l'últim la màgia que descriu la Quetzcoatl, el despertar de la primera sexualitat, la nuesa... tot plegat m'ha tornat a seduir com la primera vegada que vaig llegir aquest relat.

  • Vot de la dècada[Ofensiu]
    Biel Martí | 01-03-2006

    Ben escrit, bon despertar de l'adolescència amb un relat tendre i a l'hora gens cursi. El meu vot de la dècada 50-60 és per ella.

  • M'ha agradat multixim![Ofensiu]
    Inukis | 28-11-2005

    Amb simples paraules expliques fets mol makos! Ma agradat!
    Felixitats!

l´Autor

Foto de perfil de REPTE CLÀSSIC

REPTE CLÀSSIC

254 Relats

351 Comentaris

283869 Lectures

Valoració de l'autor: 9.58

Biografia:
Ets un/a guanyador/a del Repte? Felicitats! Aviat veuràs el teu relat publicat!

QUÈ és un REPTE ? Molt fàcil :

El Repte, és una proposta que ha sorgit entre els autors i lectors de Relats en català. Es tracta d'un exercici narratiu que combina imaginació i destresa. S'ha d'escriure un relat sobre un tema concret que tingui entre dues-centes i mil paraules, quatre de les quals estan predeterminades i cal incloure-les de forma obligatòria. El Termini de presentació dels originals el tria el Jutge, que és l'anterior guanyador. Amb una setmana sol ser suficient. Els nous Reptes es pengen al Fòrum i en el mateix post: els relats que optin a guanyar.

La persona que resulta guanyadora tria el nou tema, les noves paraules i valora els relats que es presenten al nou Repte decidint-ne el corresponent guanyador. I així successivament.

Us hi animeu ? ;)

Ets el Jutge d'aquest Repte i has decidit qui és el/la nou/nova guanyador/a del Repte ?

Bé! Ara has de publicar-lo aquí.

El nom d'usuari és: guanyadordelrepte
La contrasenya la pots demanar al FÒRUM o al correu electrònic de l'ARC (l'Associació de Relataires en Català).

Clicant AQUÍ trobaràs La PLANTILLA!


Encara no saps de què va el Repte? Fes un cop d'ull als relats que ja hi ha publicats. Per més informació, pregunta al FÒRUM!

A reptar s'ha dit!