Pesanta xucladora

Un relat de: Tamarro


-Mare! Hi ha una ombra sota del llit!
La mare arriba, amb l'ai al cor, el seu minyó ha tingut un malson i ve a consolar-lo.
-Mira sota del llit, mare.
La mare ho fa, no veu res, no veu l'ombra, perquè no es veu una ombra entre ombres, no es pot distingir de la resta d'ombres.
-Dorm, fill. Mira t'acotxo bé, i no treguis la mà fora del llit, així ningú et farà res.
-Mare, tenia una pesantor en el pit, algú m'estava a sobre!
-Era un malson, amor. Dorm. M'estaré una estona amb tu, fins que estiguis ben adormit.
-Tanca la finestra, mare, les ombres entren amb la finestra oberta.
-La tancaré, no pateixis, i dorm!

La pesanta té paciència. Esperarà que la mare marxi i tornarà a enfilar-se al llit, per xuclar-li a la canalla tota l'energia que pugui. Sap que alguns cops se li escapa el neguit i acaba ofegant la víctima. Haurà de ser cautelosa, la mare ha tancat la finestra i ara no podrà sortir fins demà. Això és una nosa. Haurà de pasar tot el dia amagada sota del llit, esperant que demà a la nit la tornin a obrir. Serà prudent, i deixarà la víctima respirar una estona més. La criatura demà ja haurà oblidat aquella ombra que no el deixava respirar.

Comentaris

  • Malson ?[Ofensiu]
    Prou bé | 16-10-2023

    Sembla que no! Ben real això de la presència de la pesanta. A més a més, xuscladora? Renoi!
    Bon relat.
    Amb total cordialitat

  • Quina angoixa[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 15-10-2023

    No sé si era el nen o jo qui no podia respirar. Aquesta nit, per si de cas deixaré la finestra tancada, abans que pugui entrar la pesanta.

    Bon relat Tamarro.

    Rosa.

  • Urkc-Eduard | 15-10-2023 | Valoració: 10

    a amèrica es diu "voladores".
    En esoterisme íncuba i súcuba.

    La bona noticia ens poden desempellegar de parasitó i lares. darrerament está plenamente

    original i il·lustratiu. mercès

l´Autor

Foto de perfil de Tamarro

Tamarro

9 Relats

36 Comentaris

3172 Lectures

Valoració de l'autor: 9.45

Biografia:
SÓC MITOLÒGIC




La imatge és una creacio de Mat Gubser


Si no sabeu res de la mitologia catalana, us dono un parell de referències:

MITOLOGIA DELS PAÏSOS CATALANS amb escrits de Daniel Rangil i il·lustracions de Laia Baldevey

EL GRAN LLIBRE DE LES CRIATURES FANTÀSTIQUES DE CATALUNYA amb escrits de Joan de Deu Prats i il·lustracions de Maria Padilla

Un bloc que s'anomena LLEGENDÀRIUM conduit per l'Arnau Folch

I una editorial SECC edicions, que han creat un món literari que beu de la mitologia catalana, i que aquest 2023 ja duen cinc anys treballant el seu món particular; l'expansió Cataclana.

Hi ha més coses, sols us cal investigar. I penseu: qui no té arrels, no té futur enlaire!