El darrer cant de Níntenel

Un relat de: Tamarro
El darrer cant de Níntenel

Una freda matinada a trenc d’alba, camino determinat per carrers deserts; transito el darrer solstici hiemal. Ha de ser avui que em presenti a vosaltres amb robes primigènies; us faran mal de mirar.
M’enlairaré fins al cim més clar per fer bramar la cornamusa daurada als quatre vents. Brandaré la freda espasa de flames eternes enfront de les restes dels set cels imaginats. Les notes finals de l’admonició dansaran entre flames de foc i flocs de neu gèlida.
El meu nom és Níntenel, qui ha pugnat eons la vostra remissió. Soc vingut per dir-vos que no heu sabut desfer-vos del jou imaginari que us domina. La veritable vida us és aliena i no sabeu persistir sense malbaratar. Cobegeu l'intangible per fer a mans els somnis irreals que us fabriqueu. Els meus us vam mostrar que la vida ha de ser una altra cosa. Serà avui quan faré sonar les trompetes d’un últim final.
Els vostres escrits us en parlen; quan Enkiel us va visitar, no vau comprendre el seu missatge.

Les temudes tremolors
no us arribaran del fred.
Quan sonaran les trompetes,
veureu flames primigènies
i revindran els plors.


Quan us hauré repetit els mots que ja no són meus i el sol estigui en el zenit de la Ciutat Santa dels tres fills de deu, s’haurà acomplert el sacrifici. Res m’evitarà ser inflexible, tot i que el vostre fat em faci sentir humana pesantor. Hauria preferit continuar estimant-vos, després d'acceptar que us dotessin de consciència. Debades hem esperat que en féssiu bon ús. No ha esdevingut així. Tanmateix, el vostre destí és fer-vos eternament conscients de l’última vegada que sou expulsats d’aquest jardí.

Comentaris

  • Apocalipsis[Ofensiu]
    marialluïsa | 19-04-2024


    Sembla ben bé la declamació d'un nou apocalipsi, adreçat a tots. Segons els mots del teu personatge no se salvarà ni l'apuntador.
    Original, dins el teu patró i molt ben escrit. Gràcies.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Tamarro

Tamarro

9 Relats

36 Comentaris

3224 Lectures

Valoració de l'autor: 9.45

Biografia:
SÓC MITOLÒGIC




La imatge és una creacio de Mat Gubser


Si no sabeu res de la mitologia catalana, us dono un parell de referències:

MITOLOGIA DELS PAÏSOS CATALANS amb escrits de Daniel Rangil i il·lustracions de Laia Baldevey

EL GRAN LLIBRE DE LES CRIATURES FANTÀSTIQUES DE CATALUNYA amb escrits de Joan de Deu Prats i il·lustracions de Maria Padilla

Un bloc que s'anomena LLEGENDÀRIUM conduit per l'Arnau Folch

I una editorial SECC edicions, que han creat un món literari que beu de la mitologia catalana, i que aquest 2023 ja duen cinc anys treballant el seu món particular; l'expansió Cataclana.

Hi ha més coses, sols us cal investigar. I penseu: qui no té arrels, no té futur enlaire!