La faula del gallet i la bruixa

Un relat de: Tamarro
La faula del gallet i la bruixa

—Àvia! Per què t’ha dit bruixa, aquell senyor gran?
—Tot mal té un origen, filla. És una faula antiga. Històries de quan érem joves els dos. Aquell vell i la teva àvia!
—M’expliques la faula?
—Està bé! Tot i que no li diguis a ta mare que t’he contat aquesta rondalla. Ella no voldria explicar-la igual que jo.
—No li direm res, àvia!

Feia un capvespre ben fresquet aquella tardor escarransida, quan el gall empaità una de les cloques que picotejava gra pel corral. Acorralada la gallina, en veure arribar el gall, va empassar i es preparà per esquivar a l’encisador. Tanmateix, no li venia de gust festejar amb cap gallet, què coi!
—Ei!, gallineta!, vols venir a fer un tomb, amb mi?
—Si et cardo un gec, no et reconeix ni la closca de l’ou on et van parir.
—Atén, minyona, que jo ja hi era, abans que existissin els ous primigenis!
—No em facis riure. Ara em diràs que abans del gran pet, tu ja hi eres.
—Bé, vaig arribar un xic més tard, però res d’ous, xicona! Em vaig anar creant amb allò de l’evolució de les espècies.
—Mira Travolta de pa sucat amb oli beneït, ves fent via. Quan em vingui de gust voltar-la amb tu, ja t’avisaré. I ja pots anar fent el fatxenda, que les úniques espècies que tastaràs estaran en el rostit de Nadal que faran amb tu.
—M’agrada la carn més tendra, gallineta! No saps el que et perds, si no vens amb mi.
—Va, ves tirant que amb tanta xerrola em sembla que m’està baixant un ou.
Ofès, el gall anà a cercar una altra gallineta més disposada a admirar els seus encants de gall del corral, o altrament dit, empaitar-la amb la seva innata manca de delicadesa.

—I, àvia, l’avi també va ser un gallet?
—L’avi era un gallet, sí, tot i que més civilitzat i amable que aquell que m’ha dit bruixa. Hi ha galls que neixen amb la closca centrada, i altres s’han cregut que mai els va parir un ou, i no saben què és una closca.
—Em sembla que potser he entès la faula, però, àvia… què és un Travolta?

Comentaris

  • Una faula[Ofensiu]
    Prou bé | 07-11-2023

    Àvia/neta, una relació única. Tendresa i confidències. Una faula deliciosa que explora els orígens, però també la condició humana (?)
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Tamarro

Tamarro

9 Relats

36 Comentaris

3170 Lectures

Valoració de l'autor: 9.45

Biografia:
SÓC MITOLÒGIC




La imatge és una creacio de Mat Gubser


Si no sabeu res de la mitologia catalana, us dono un parell de referències:

MITOLOGIA DELS PAÏSOS CATALANS amb escrits de Daniel Rangil i il·lustracions de Laia Baldevey

EL GRAN LLIBRE DE LES CRIATURES FANTÀSTIQUES DE CATALUNYA amb escrits de Joan de Deu Prats i il·lustracions de Maria Padilla

Un bloc que s'anomena LLEGENDÀRIUM conduit per l'Arnau Folch

I una editorial SECC edicions, que han creat un món literari que beu de la mitologia catalana, i que aquest 2023 ja duen cinc anys treballant el seu món particular; l'expansió Cataclana.

Hi ha més coses, sols us cal investigar. I penseu: qui no té arrels, no té futur enlaire!