L'espirall que mai ensenyen

Un relat de: Bonhomia
L’espirall de mentides
que rosega cors,
segueix clavant espines
al caòtic malestar.

Diuen que bevem massa,
diuen que ho fem tot malament,
diuen que no servim quan és al revés,
diuen que no tenim cap benefici quan són precisament ells els qui no ens el dónen.

L’espirall de mentides
no és cap laberint,
sinó una fugida
del nostre camí on hi vivim i que creuen que és seu.

Si la gota sempre fa vessar el got,
perquè diuen que som la gota quan aquesta són ells i ens el volen buidar del tot?

Comentaris

  • No sé si sabies que...[Ofensiu]
    llamp! | 06-11-2011 | Valoració: 10


    L'espirall és el forat petit de la boca del PORRÓ. Sí senyor, per allà on bevem del vi del porró. Ho sé perquè a Vilafranca del Penedès, lloc de molta anomenada el en món del vi, existeix un barri que es diu, precisament: ESPIRALL. I ho sé per aquest motiu, busca al diccionari si no te'n fies de la meva definició.

    El fet és que el teu escrit demostra una denúncia tremenda contra l'establishment, contra els bons costums de la gent sana i sense problemes econòmics...

    Inclús en temps de crisis, qui té diners, segueix tenint-ne i gastant-ne. Segueix essent l'opulent de sempre, el malgastador, el pijoteras, el mandamás, el burgès acomodat, l'empresari irritant, l'advocat o enginyer imbècils, els fills de papà...

    L'opulència existia i existeix ara, la visió curta perdura, la megalomania s'exté, ningú està lliure de caure en la malaltia... ni els rics, ni els pobres...

    És per això que la Salut ens fa més iguals. Qui pot més valora menys el fet de ser saludable i qui pot menys, va a per totes.

    Gràcies pels teus darrers comentaris, Sergi, en especial el darrer, en que em deixes molt ben parat. Ets generós en els comentaris i sempre em deixes 10s, t'ho agraeixo i t'agraeixo les teves paraules encoratjadores i ben triades. Gràcies per ser com ets i deixar les paraules que deixes en els teus relats i poemes... No tenen pèrdua, m'agrada com escrius, sense fardar de riquesa lingüística, però teixint moltes veritats en poques paraules.

    Ànims i Salut....



    Mental!



    Rellamps!


  • Molt bò![Ofensiu]
    Marteta | 02-11-2011 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt, i sobretot la darrera part, i és que es la crua veritat.. la societat d'avui en dia és així, però ens hem d'aguantar amb el que tenim, i ser feliços al màxim amb el que tenim
    Una besada :)

  • L'espirall de tres wisquis[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 27-10-2011 | Valoració: 10

    Tres o tres dotzenes. No paren de beure, a veure si la fan més grossa. Quina pena em fan! Hauríem de fer una subscripció pública per a salvar els bancs i la mare que els va parir! Casum seuna! Gràcies Sergi per fer-nos reflexionar il.lustrant-nos amb les teves lletres personals i profundes. Una abraçada.

    Aleix

  • a mi m'agradat[Ofensiu]
    liudmila | 25-10-2011 | Valoració: 10

    la teva comparació de l'espiral de mentira com un desviament del camí directe...

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Bonhomia

Bonhomia

646 Relats

1852 Comentaris

515654 Lectures

Valoració de l'autor: 9.87

Biografia:
L'armonia commou la selva verge de paratges interexternalitzats mentre els estels ens somriuen dolçament i les nits i els dies es confonen en boira d'un nou color que brillarà per la mare universal que va fer-nos i cerquem cuidar... si és que aquestes paraules contenen cert ressò d'esperança en un món tan difícil i complicat.