LES CIÈNCIA NATURALS

Un relat de: PERLA DE VELLUT


LES CIÈNCIES NATURALS




Aquella vesprada Margarida esperava a la seua neboda Cecília, al voltant de les sis, quan finalitzava les classes on anava a estudiar. Cecília tenia nou anys i ja es veia que anava fent-se una xica molt bonica.
Tocà la porta de la seua tia amb il·lusió i aquesta li va rebre amb alegria. Aleshores, Margarida li va posar a la seua neboda un got de llet ben calenta, per a berenar, perquè feia prou de fred.
Cecília li comentà a la seua tia, quines coses del món són més imprescindibles per a viure, a part de la llet.
Margarida, a poc a poc, li comentava que l'aigua és imprescindible per a la vida: Ningú ser viu pot existir si no consumeix una certa quantitat d'aquesta al dia.
Continuava comentant-li a Cecília, que en un sentit similar, el sol també és imprescindible per a l'existència de la vida, tant per al regne vegetal, com a l'animal, depenen de la seua presència per a complir amb diferents objectius. Les plantes ho aprofiten per a realitzar la fotosíntesi, molts animals per a canviar la pell per a mantenir la temperatura corporal per damunt del mínim i tots per a la renovació de l'aigua pel mig de la pluja.
En conseqüència una bona reflexió a temps va canviar la vida a Cecília.
Ella en sentir tota l'explicació de la seua tia, es va quedar meravellada. Va ser molt agradable per a seguir estudiant aquella vesprada i cada dia, fins a aconseguir fer la carrera.
Realment ella, al pas del temps, perseverant va traure “Les ciències naturals”, tals com física, astronomia, geologia i biologia.
Els anys van passar volant i quan es va adonar, ja tenia vint-i-quatre anys, va obtenir el títol desitjat i aquell altre dia del mes de juny, ho va ensenyar a son pare i a sa mare i així com a la seua tia, Margarida.
Tots es van quedar admirats i li van donar una bona felicitació pel seu bon i admirable interés.


PERLA DE VELLUT





Comentaris

  • Escrius per als àngels. [Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 22-05-2022 | Valoració: 10

    Defuges en general les qüestions polèmiques.
    Això – que jo no se fer - em meravella.
    El món “ real” és el que tu descrius.
    M’encanta.
    Antonio

  • bonic[Ofensiu]
    Noia Targarina | 20-04-2022 | Valoració: 10

    Bona nit perla de Vellut,

    Molt bonic el teu relat.

    M' agradat llegir-lo!

    Escrius molt bé i dona bo de llegir-lo.

    Una abraçada

    Noia Targarina

  • tieta[Ofensiu]
    Atlantis | 20-04-2022

    Jo vaig tenir una tieta que també m'ajudava a fer els deures. Aquest relat m'hi ha fet pensar. Un relat senzill explicant uns fets quotidians.

    Vaig llegint-t'he les poesies i la prosa també.

  • preguntes i respostes[Ofensiu]
    Solsona Bot | 13-04-2022

    En la vida tant és important trobar respostes com fer preguntes. En això rau el progrés. Ara bé, també necessita trobar un lloc pels sentiments i per les emocions, i la neboda ho troba en la seva tieta. Felicitacions i sort!

  • Quin relat més bonic!![Ofensiu]
    cuidador_d-ossets | 12-04-2022 | Valoració: 10

    M'agrada molt el teu relat. Crec que en aquesta ocasió et mereixes un bon 10. I perquè no et puc posar una "matrícula d'honor".

    És simpàtic, agradable de llegir, una interessant reflexió i amb musicalitat com a relat. Fa pensar. Puc semblar un pilota però prometo que no ho sóc; sóc totalment sincer. Potser sóc o no sóc un conformista però no un adulador mentirós. Podeu creure'm. Sincerament.

    Veig que ja vas pel centè relat. Jo en el meu cas també ho he aconseguit. Enhorabona clamurosa i sincera.

    Ens veurem, Perla de Vellut. Salut i sort!!

  • Hola, Perla de Vellut[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 11-04-2022 | Valoració: 10

    A la vida hi ha elements que són imprescindibles, poden ser l'aigua, l'aire, etc.
    Però el que és realment imprescindible és calor dels teus.
    Bon relat, i molta sort
    Una abraçada,
    Neus

  • Creixement[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 11-04-2022 | Valoració: 10

    Excel·lent Relat Perla.
    Engrescador, tot valorant, el maco procés de creixement.
    Gràcies pel teu comentari al meu Relat sobre Veterania.
    Feliç inici setmana. Salutacions.

  • Molt ben trobat[Ofensiu]
    helenabonals | 07-04-2022 | Valoració: 8

    No havia fet mai una reflexió sobre l'aigua o el sol com ho fas tu. Ho trobo molt curiós. Jo no sóc de ciències, però tampoc em deixen indiferent.

  • Sovint, el “ sobrenatural”, dóna sentit a la nostra existència. [Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 06-04-2022 | Valoració: 10

    Crec que era Plató el que deia que el nostre món és el reflex – com en un mirall – del món celestial.
    En aquest món en que vivim tot ens fa falta, oi?.

  • Suport[Ofensiu]
    Magda Garcia | 05-04-2022 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt el suport de la tieta a la neboda mitjançant les seves paraules. Un relat molt tendre. De vegades no sembla que ens escoltin, però segur que els hi queda i hi rumien. Gràcies pel vostre comentari al meu relat de dona imprescindible.

  • Pecat[Ofensiu]

    Si no vaig errat aquest ēs el teu 100 relat publicat. Pareixia ahir que vas publicar el primer i que de retruc vas entrar al meu cor amb la teva poesia d'alta qualitat. Sempre li he anat seguint, llevant d'aquest darrer any per motius laborals que em tenien absort. Hi torno de nou publicar un poema i aprofito per elogiar aquest relat teu entrenyable i alliçonador per part dels personatges que hi surten. Bona vesprada!

  • Una conversa...[Ofensiu]
    Prou bé | 04-04-2022

    ...pot ser l'inici d'un camí!
    Bon relat!
    Sort
    AMB total cordialitat

  • Etapes vitals[Ofensiu]
    Ros Martí | 03-04-2022

    El pas del temps. Com una xerrada quan som nens ensvpot encaminar a la bida.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.
    Gràcies per participar.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 9.75