Ja no volen les orenetes

Un relat de: blaumar

Encara trenca el blau
les cases, tot just
banyades d'or.

Un blau ara sòlid
sense ganivets,
mudes les ànimes del vent.

Ara oceà sec,
erm mirall
de ciment mort.

A la pell de les pedres
s'endevina la fredor
d'un sol cansat o indiferent.

Avui la mort escombrarà
les animes adormides
de la terra esgotada.

Jo pinto orenetes al cel
dels meus ulls,
i se m'escapen a cada batec.

Deixeu-les volar!
altre cop

Comentaris

  • Des del cor[Ofensiu]
    angie | 11-02-2006

    surten aquestes orenetes...

    El poema té imatges com de penombra i les orenetes les associo a una tristor però a la vegada a un bri d'esperança.

    angie

  • sublim[Ofensiu]
    narref | 08-11-2005 | Valoració: 10

    transportes, aconsegueixes fer oblidar on soc i situar me dins el teu somni, acaronant amb els teus sentiments.

  • Quina força![Ofensiu]
    llu6na6 | 26-09-2005 | Valoració: 10

    Sóc "llu6na6" abans "estrangera" (perquè em vaig liar en canviar d'ordiandor).

    M'ha agradat molt el teu poema. Té una força extraordinària!

    "Jo pinto orenetes al cel dels meus ulls.. ."Quina màgia plena de suavitat, colors ocre i vermellós, d'una tardor que dibuixa adéus per tot.

    Una abraçada Blaumar, i perdona si no t'havia "vist" abans...

  • belles imatges...[Ofensiu]
    ROSASP | 12-09-2005

    Dibuixes un paisatge jugant amb les ombres i les llums de la vida, acaronant l'ànima de les coses més quotidianes.
    Én aquests detalls cerques i retrobes aquelles il·lusions esperançades i mutants que encara somien volar.
    Imatges precioses, que saben copsar l'encís d'aquest batec valent i tebi...

    Una abraçada i fins aviat!

  • Estic d'acord amb el Capdelin[Ofensiu]
    Bruixot | 12-09-2005

    Si, és un poema misteriós, colpidor, ple d'imatges sugerents
    Encara trenca el blau
    les cases, tot just
    banyades d'or.

    Paraules que resonen a dins del cervell...

    I l'estrofa final, magnífica. Realment tens una visió del món que transcendeix el dies repetits.

  • uauau!!![Ofensiu]
    Capdelin | 12-09-2005 | Valoració: 10

    quin final de poema:

    " jo pinto orenetes al cel dels meus ulls i se m'escapen a cada batec... deixeu-les volar altre cop! "

    m'agrada aquesta forma d'escriure que tens, poètica, rabiosa, melangiosa i a la vegada misteriosa...
    un poema ple de bellesa i força personal que et mou a dibuixar poemes del cor.
    Una abraçada!!!

  • preciós[Ofensiu]
    Becari | 12-09-2005

    m'encanta.gràcies

Valoració mitja: 9.4

l´Autor

blaumar

24 Relats

126 Comentaris

39052 Lectures

Valoració de l'autor: 9.66

Biografia:
Un dia no podia dormir, i vaig decidir explicar-me els meus malsons. Ara ja porto 10 anys que escric per mí i pels que estimo. M'agrada la poesia per la seva economia i al'hora per la seva ambiguïtat.
Ja no tot son malsons d'un jove, sovint sols sensacions que experimento a la pell dels somnis.
Sí sé que quan puc llegir i escriure em sento terriblement viu.
Sovint probo d'escriure sols per despertar.
Sovint probo de llegir-vos sols per coneixer.
A banda d'això tinc una parella que estimo i una feina que em desespera i una colla d'amics que em coneixen. Sou benvinguts.