Fet social

Un relat de: anarfent

Els castellers.

Arrel catalana.
Carrincló, combaya, passat de moda.
Pot ser que si.
A mi m'emociona, em fa plorar.
La gralla.
Abans no m'ho feia.
L'edat, potser.
Una base forta (pinya), allà hi era jo.
Allà hi som quasi tots.
El centre de la pinya; organitzat, ferm, dirigit, cadascú està segur de la seva participació, de que és del tot necessari.
Els pisos van pujant.
Primer els més forts, assentats, segurs de si mateixos, densos, inamovibles.
Després hi ha un graduat cap a àgil, lleuger, eixerit, que pot improvisar, que s'enfila.
A dalt de tot, el futur, els nens, innocents, fràgils.
Cadascú depèn del altre, confia en l'altre, sostén l'altre, respecta l'altre, aconsella, demana, no es pot prescindir de ningú.
No es treballa per els grans i forts.
Els grans i forts no son els més importants.
No estem pendents dels grans i forts.
Tot es fa perquè els nens (futur) arribin a dalt, ojo que pugen ells sols, amb les seves pors i inseguretats.
Si s'acollonen, res, es torna a provar.
Si cauen, res, es torna a provar (si ells volen).
Quan els nens arriben, l'esforç ha valgut la pena, abans no, si falla abans, es l'experiència la que aprèn, però s'ha de tornar a provar, no val si el nen no arriba dalt, s'enfila per sobra nostre i la nostra ànima va amb ell, s'alegra i ens contagia a tots amb la seva satisfacció innocent, que nosaltres, sols, ja no som capaços de sentir.
Però no s'atura aquí, després cal baixar i encarar un altre castell.

Comentaris

  • ambre | 03-07-2006

    M'agrada la teva versió

    la de Kahlil Gibran guarda més les distancies

    ...pero conservad cada uno vuestra soledad. Hasta las cuerdas del laúd están solas aunque vibren con la misma música...

    ...las columnas de un templo guardan distancias y el roble y el ciprés no crecen el uno a la sombra del otro...

  • no havia experimentat res semblant fins que vaig apuntar-me a la muixeranga (una espècie de castells valencians). Estar entre la pinya, i veure des d'aquesta foscor l'esforç dels que treballen perque la figura isca, és un sentiment incomparable. Se'm possa la pell de gallina i no puc evitar somriure tímidament per a mi mateixa.
    M'he sentit molt identificada amb el que dius.

    besets
    annabella pampallugues

l´Autor

anarfent

20 Relats

49 Comentaris

26520 Lectures

Valoració de l'autor: 9.20

Biografia:

R en Cadena

"angie em va encadenar i jo he passat la cadena a manel, a Nurai i a Xisca Riera Ballester"

(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")