és l'egoisme el pitjor mal?

Un relat de: Ullets

Desde petita m'han dit
"has d'aprendre a no convertir-te
un ser egoista i egocèntric"

I ara que ho he après,
Tu em reclames que ho sigui més que mai.
Que només pensi amb la meva felicitat
I oblidi tota la gent que tinc el meu voltant.

Sí jo penso en tu
Deixo de pensar en mi
Això és així,
Per molt que tu no ho vulguis
Distingir.

Últimament m'adono
De quan més dones
Més perds, i alhora
Algú que passa aprop teu...
Més t'arrenca la teva independència
Aquella per la que tant jo m'he barallat.

L'altre dia, m'acaronaves la cara
I em deies suaument a cau d'orella
"ara és el teu temps princesa,
ja m'agrada que siguis una gran persona
però penso ara et toca a tu,
ser l'únic eix de la teva vida".

Potser tens raó,
De fet el metge és el primer que em va dir.
Però com explicar els habitants d'un poble
D'on habitualment raja molta aigua
Que de cop, s'han quedat sense aquesta
Per malgastar-la?

Algú em pot explicar
Si l'egoisme és bo?
O potser cal ser-ho per sobreviure
Davant de la selva en la que és pot convertir la vida?

No vull trepitjar a ningú per ser jo,
No vull deixar de ser jo,
Per convertir-me en el que és tothom.
No vull deixar de pensar en tu,
Per pagar-te amb la mateixa moneda,
Que tu utilitzes constantment com a canvi:
L'egoisme que et podreix per dins.

Comentaris

  • sí...[Ofensiu]
    Capdelin | 08-11-2005 | Valoració: 10

    l'egoïsme , definitivament és bo com l'enveja perquè és interessant no restar indiferents al que veiem i sentim... això no vol dir que no siguem generosos amb els altres, però primer, nosaltres!
    l'egoïsme és com l'amor, RODÓ i torna a un mateix...
    vaja, crec jo...
    has fet un poema llarg... t'has desfogat a gust, eh? je je
    una abraçada!

  • Ejem...[Ofensiu]
    Thalassa | 06-05-2005

    el que vols dir no és egoisme, sino autoestima. Tu, has de preocupar-te per tu abans que per ningú, perquè sino ho fas TU, qui ho farà? Si tu no t'estimes, els altres tampoc ho podran fer. Pensa't com el penses a ell.

    Sembla que t'estingui donant lliçons de vida... però crec que ja m'entens.

    El poema, no és el millor que tens, però això ja ho saps.

    Salut!

    Thalassa

  • " Algú em pot explicar si l'egoïsme és bó? "[Ofensiu]
    kispar fidu | 29-04-2005

    Bones Silvieta. Estava per aquí el web (com quasi cada dia!) i he vist que tenies un nou relat! uoo! m'ha sorprès, perquè feia força que no escrivies res (o almenys que no ho penjaves al web).

    "És bó l'egoïsme?" Jo no crec ni que sigui bó ni que sigui pas dolent, a vegades és necessari. "En el punto medio está la virtud" com molt bé diu aquest refrany castellà que tant m'agrada! No pots pensar només en tu, però tampoc pots deixar de fer-ho! Cadascú ha de mirar per si mateix, però sense deixar de pensar en els altres tampoc. Crec que hi ha un punt intermig. No cal ser egocèntric. Però tampoc val la pena donar tota l'aigua i quedar-te sense res per beure.

    També penso, que potser hi ha epòques en que necessitem pensar més en nosaltres mateixos, i al contrari també en déu haver algunes en que podem pensar més en els altres que en nosaltres mateixos.
    Hi ha moments durant el pas de les nostres vides en els quals necessitem fer un petit descans i "reordenar" el nostre camí. Potser acabar de buscar el nostre lloc. Potser acabar de decidir el què volem fer realment. O potser també, simplement, dedicar-nos un temps a nosaltres mateixos. No crec pas que això sigui dolent, ni que faci cap mal a ningú. Tothom necessita el seu temps, i a tothom li agrada cuidar-se. Igual que també ens agrada que ens cuidin. Per això, penso que es pot ser "egoïsta" sempre que no pensis que ets l'únic eix del món.

    No crec que ningú no sàpiga entendre que necessitis el teu propi espai.
    És bó dedicar-se un temps. Fins i tot diria que és necessari.

    Cuida't!

l´Autor

Foto de perfil de Ullets

Ullets

35 Relats

184 Comentaris

62359 Lectures

Valoració de l'autor: 9.53

Biografia:
La millor definició és un llibre de la Susana Pérez Alonso que es titula "Nunca miras mis manos". Crec que la Corina Jacoby s'assembla en moltes coses a mi (no en totes). Si teniu temps i ganes, és un llibre només apte, per somiadors!

Desprès de molt temps, em veig oblidada a afegir llibres que s'assemblen molt el que penso, el que sento i el que sóc...

"Persigue tus sueños!!!!" de Filissiadis, Antoine, quan me'l vaig acabar em vaig adonar de que el que aquell home havia après amb 40 anys, jo ho havia fet només amb 16... Apte per persones amb cor, amb persones que no és queden només amb el que veuen, per persones que viuen la seva vida, fins el final.

Per què la vida... la vida és dels valents!!!!

27/12/2005 "NO TE SALVES"

03/01/2006 No et resignis a ser moderadament feliç. Deixa'm ser el que et falta.

09/01/2006 "The biggest risk in life is not taking one" & "If you don't belive in yourself, who will belive in you?" Em moro de ganes de veure aquesta peli... {The Proof}

08/02/2006 " Pienso en ti mas amenudo de lo que imaginas, pero intento convivir con la idea de que las cosas no cambiaran nunca, por lo que dejo de escuchar tanto a mi corazón. El dice muchas cosas, y habla de verdad. Echa de menos noches contigo, compartir el dia a dia, y tu vida. Pero no es que se haya cansado de luchar, es que ja entendido que las cosas seran asi siempre, y por mucho que sienta, que sueñe y te busque por las noches en mi cama, no te encuentra. "

:) Silvieta