Els Entorns, uns bons amics o amics ignorats.

Un relat de: Joan G. Pons

ELS ENTORNS, UNS BONS AMICS O AMICS IGNORATS

Un entorn és l'espai humà o material que ens envolta. Un espai viu que incideix, envaeix, interrelaciona

Tenim l'entorn tant a prop que, a vegades, l'ignorem.

És una opció. Ignorar-ho.... indiferència. I també hi ha altres opcions.

És també una cadena de possibilitats, oportunitats, aprenentatges.

Una maneta, petitona, agafà la ma, i....

-Hola Joan, què escrius... ? Aparegué el meu bon amic el Follet.
-Hola. Un Relat.
-Quin tema ?
-Els Entorns.
-Curiós. Què és un entorn ?
-És el que ens envolta... persones, espais, objectes...
-Això és molt....
-I proper.
-Ho notem ?
-L'entorn, a vegades, és com una mina al descobert i que per nosaltres pot ser una mina soterrada.
-Què vols dir, Joan ?
-Ho tenim tan a prop que no som capaços de percebre.
-També hom pot prescindir-ne... i anar vivint.
-Opino que viure va molt lligada als entorns que aporten la dimensió de conviure.
-D'acord, però també hi ha entorns agressius, que punxen i fan mal.
-Llavors cal saber triar i connectar amb els que enriqueixen, estimulen, és compartir un aprenentatge.
-Vols dir Joan, que connectar amb els entorns és com tornar a anar a l'escola.
-Sí. Els entorns són l'escola de la vida. I ensenyen i desvetllen.
-Ara, amic Joan, entenc la primera part del títol del teu Relat. Bé i la segona també. "Els entorns, uns bons amics...".
-Cert. És una mena d'amistat molt variada i interessant.

El meu amic, el Follet, ja no hi era. I evident, el Follet també formava part dels meus bons amics, els Entorns.

Comentaris

  • molt bo joan[Ofensiu]
    joandemataro | 03-02-2011 | Valoració: 10

    si no fos per l'entorn i els bons amics i les bones companyies em sembla que jo ja no hi seria per aquí...
    brindem doncs com dius, per la vida
    fins aviat
    joan

  • bons amics o amics ignorats[Ofensiu]
    Tocaterres | 01-09-2009 | Valoració: 10

    Els entorns... un valor en crisi o valor de la nostra felicitat? Pas a pas, mica en mica, hi anirem fent més amics.... i també l' interior somriure net que ens vindrà a cridar més sovint