El sistema fa fallida

Un relat de: joanalvol

- L'economia creix a mesura que l'home hi col·labora.
- El poder no és en el diner, el poder és en l'home que al sistema cedeix.
- L'economia no és una llei, però l'utilitza.
- El diner per ell mateix no té cap força, depèn cap on l'orienta el poder quan en disposa.
- La societat és una abstracció que pot esdevenir realitat quan és conscient del seu poder i la seva força.
- El sistema pren les regnes del govern, afluixa i prem l'economia no segons convé a la gent, sinó al poder.
- El sistema ofereix un relatiu benestar, ja que per gaudir-ne la societat, fins i tot es declara la guerra.
- La gent en la guerra no és aliena, ja que va implícita, inconscient o no, la seva complicitat.
- La gent subministra el poder al sistema. Però és el sistema, amb el seu poder, que el subministrament regula.
- L'esforç de cadascú, l'energia que s'esmerça per assolir benestar, el sistema en recull cent per un.
- El sistema no és res, sense el suport de l'home.
- El sistema, materialista cent per cent, es basa en el consumisme creixent. Si la gent només consumís el just que li convé, el sistema fallaria.
- I també fa fallida quan s'aparta de la justícia i la llei.

Comentaris

  • molt bones reflexions joan...[Ofensiu]
    joandemataro | 04-04-2011 | Valoració: 10

    que donen per pensar sobre moltes coses, et felicito
    gràcies per compartir els teus escrits i gràcies pel teu comentari al meu poema " amb el cor a la gola "
    una abraçada
    joan

  • Reflexions sobre el sistema[Ofensiu]
    Unaquimera | 22-10-2008 | Valoració: 10

    Cada frase de les que composen el teu assaig obre pas a una reflexió. Algunes semblen òbvies, en principi, d'altres es veu de seguida que no ho són tant.

    Una de les que m'han agradat més, per concisa i explícita al mateix temps ( deu ser que darrerament valoro molt la brevetat... ) és aquesta: "L'economia no és una llei, però l'utilitza."
    I una de les més inquietants, una de les darreres: "El sistema, materialista cent per cent, es basa en el consumisme creixent. Si la gent només consumís el just que li convé, el sistema fallaria." Aquest estiu li he donat moltes voltes al tema, quan vaig ser a l'Àfrica, per allò del contrast entre el que vaig veure i el que veig habitualment; i li he donat més encara, en tornar-hi.

    T'envio una abraçada justa i legítima,
    Unaquimera

  • Sentencies [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 20-10-2008 | Valoració: 10

    acuradament escrites que duen a unes flexions profundes del que esta succeint. Molt bé.

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

Valoració mitja: 10