Dubtes

Un relat de: Victre
Portem el dubte cosit a l'ànima.
Naixem amb el dubte del perquè, i morim amb la incertesa d'un quan.

I enmig d'aquest entrepà existencial, hi trobem tots els petits dubtes que ens farceixen el dia a dia.

Dubtes sobre quin és el camí correcte (si n'hi ha).
Sobre les nostres capacitats.
Sobre què ens regalarà el futur.
La nostra salut i la dels nostres.
El món que ens ha tocat viure.

I amb cada un d'aquests dubtes, connectem amb el dubte primari, i amb el pas del temps tot s'acaba barrejant, i les jerarquies es difuminen amb tanta inseguretat i indecisió.

La millor solució que he trobat a aquest joc dels mots encreuats que anem omplint amb els anys, la tenim al 6 vertical: Donar (a una cosa) un valor relatiu, no absolut. De dotze lletres.

Relativitzar.

Quan el dubte ens neguiteja i comença a paralitzar-nos, és el moment d'anar a agafar el bolígraf, i escriure amb la màxima sinceritat possible, la resposta de la 6 vertical.
I escriure-la amb lletra precisa, intentant tapar els forats d'on beuen tots els petits (i no tan petits) dubtes que tenim cada dia.

Comentaris

  • Gràcies...[Ofensiu]
    Lecram | 07-12-2018 | Valoració: 9

    Gràcies Victre per aquest relat que fa m'ha fet pensar. Que seriem els humans si no tinguéssim dubtes, jo crec que el dubte com tu ve dius forma part d'aquesta expressió que tant m'ha agradat del teu relat: l’entrepà existencial.

    Salut i dubtes.

l´Autor

Foto de perfil de Victre

Victre

191 Relats

178 Comentaris

96714 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
Vaig néixer al 1977.
Sóc metge, acupuntor i estic estudiant el grau de psicologia.
En el meu temps lliure escric relats.

Des de que escric, sempre he mantingut una lluita entre mantenir els relats ocults, o fer-los publics. Una barreja entre dubtes, vergonya, i la joia de que altres et llegeixin.

El meu mail és victreespiga@gmail.com

Al blog https://lletresigargots.wordpress.com trobareu tots els meus relats, la majoria amb il.lustracions incorporades.