DONAR.REBRE.ACLARIMENTS.

Un relat de: Joan G. Pons
Donar.... Rebre.... Aclariments, un molt bon ajut per una millor comprensió de les nostres comunicacions.

Es significatiu la paraula ACLARIR. Els aclariments aporten llum, claredat, a la foscor, a vegades, d'una comunicació.

En les nostres relacions, familiars, amicals, professionals, es un tresor tindre persones animades i clares. Clarifiquen i motiven la convivència .

Recomanable estar sempre en bona disposició, a transmetre aclariments, que faciliten una millor comprensió, del que comuniquem.

Al transmetre un aclariment, prèviament cal escoltar bé el dubte que ens plantegen, i sobretot, si coneixem a la persona que ho demana, fer una certa adaptació pedagògica del aclariment. Tenir-ho en compte enriqueix l'aclariment.

..........................................................................

Comentaris

  • Què és una...[Ofensiu]
    llpages | 05-10-2023

    adaptació pedagògica d'un aclariment? Ens podries posar un exemple entenedor? Gràcies!!

  • Saber comunicar-se [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-10-2023 | Valoració: 10

    És fonamental per a tots, especialment quan necessitem compartir amb els altres, amb el pròxim. Bon assaig per a aclarir-nos.
    Ets un bon assagista.
    Enhorabona, Joan.
    (Tens pocs comentaris últimament, no sé per què. Si allargues fins a quinze dies a la millor tens més comentaris).
    PERLA DE VELLUT

  • Aclarir.....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 02-10-2023

    els malentesos és vital, per no caure en un error d'interpretació. Això de vegades, acostuma a passar més, quan s'escriu i no pots veure la cara de l'altra persona.

    Un bon aclariment Joan.

    Rosa.

  • Claror[Ofensiu]
    Soleilsi | 02-10-2023 | Valoració: 10

    Bon Relat!!!
    M'agrada fer servir els aclariments sempre que calguin...
    Amics de la claror i la veritat.
    Una abraçada, Joan!