DIARI NO AUTORITZAT

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
He mirat per la finestra de la nau.Es veia blau i llunyà més jo sé que la màquina aterrarà en ell aviat.
No sé si és veritat o llegenda. Són coses que de tan en tan s' escolten.Al reducte dels ANTICS on conreen la terra i crien bestiar. Són gent primitiva que no sap llegir ni escriure es basen en records orals.
Els INTELEC estem molt desenvolupats som éssers avançats que sols els visitem de petits per conèixer de primera mà vegetals i animals. Parlar amb ells està prohibit més jo ho vaig fer i vaig obtenir informació del planeta que varen abandonar fa molts anys segons ells.
El meu nom és Daria i sóc INTELEC sóc pilot de naus exploradores. La meva tasca consisteix en buscar vestigis de civilització en un planeta anomenat Terra.
Fa molts anys un ANTIC em va deixar llegir un manuscrit era fet per ell, enganxat burdament amb fils. Assegurava era besnét d' un humanoide vingut de la Terra de un país anomenat America. Jurava que tant ells com nosaltres eren descendents del planeta blau, el vàrem abandonar fa molts i molts anys per un desastre nuclear.
Més ara tinc de comandar la nau, no em.puc permetre badar.
No sé perquè escric . Esa prohibit fer- ho més jo sempre he saltat prohibicions.
Escric en quadern de paper no puc permetre ho vegin INTELECS, el paper cap a la meva butxaca del vestit. El ANTIC això en deia fer un diari, jo també. Espero escriure tot el que vegi i faci.
Potser té raó el vell, ho sabré aquesta és la meva tasca al planeta blau. Potser el podríem colonitzar potser......

Comentaris

  • Planeta Blau[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 20-04-2017 | Valoració: 10

    No sé pas ni aquest relat està escrit com una història fantàstica o tot el contrari, ho has escrit amb coneixement de causa. Tant fa! El que si et puc dir que aquesta història, és per a mi tan real i lògica com les històries que atresoren molt dels llibres que he llegit sobre temes de visitants de l'espai i que personalment me les crec del tot. Perquè no pot ésser d'una altra manera. I és que aquest relat retrata una evolució planetaria a la qual els terrestres ens trobem a molts anys llum de distància per assolir-la.

  • Doncs[Ofensiu]
    jovincdunsilenci | 20-04-2017 | Valoració: 10

    ... sí que van apanyats, aquestos INTELECS: prohibit parlar, prohibit escriure. La veritat és que em sona tot açò, trobe que s'hi assemblen bastant a molts terrícoles. Me n'alegre de tornar a llegir-te. Salutacions des de València.

  • Excitant[Ofensiu]
    olgalvi | 20-04-2017 | Valoració: 10

    M'he quedat amb dubtes. L'engantxen? A més m'encanta que sigui una dona la que és rebel i es salta les normes. Molt valenta! Felicitats!!

  • Guiomar | 20-04-2017

    Ai els humans! Mai n'aprenem!

  • Guiomar | 20-04-2017

    Ai els humans! Mai n'aprenem!

  • Blau?[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 20-04-2017 | Valoració: 10

    La Terra diuen que és el planeta blau, diuen que està ple de vida, però d'on ve aquesta vida? Potser el teu relat sigui una primera explicació. Una forta abraçada, Montserrat.

    Aleix

  • Bon relat[Ofensiu]
    Karin | 20-04-2017 | Valoració: 10

    Una situació que podria passar en el futur

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

325325 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.