Bon viatge

Un relat de: George Brown

Vermell sobre blau,
bola de foc que tot ho domina,
brisa suau que tot ho mou,
mar calmada que tot ho mulla.

petites taques en la immensitat,
buscant el camí del seu destí,
fusió dels elements,
continuïtat absoluta.

escalfor sobre fred,
guia d'un camí sense retorn,
futur incert, esperançador,
passat amarg, dubtós.

Ulls tancats amb força,
per no mirar el passat,
per no buscar el futur.
Bon camí.

Comentaris

  • Poesia fina, fina![Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 02-07-2005 | Valoració: 10

    El poema més elegant que he llegint en un quant temps! La primera estrofa ja no deixa indiferent, i menys tenint al costat la foto que has penjat. Queda d'allò més romàntica aquesta imatge del sol en un cel blau i amb la brisa d'un mar en calma.

    Les dues estrofes centrals expressen una "fusió d'elements", com dius en algun vers. Una fusió amb la immensitat, amb l'espai ingent que des del capdamunt d'una cinglera hom podria apreciar.

    A la segona estrofa potser es faria més aviat referència als elements de la naturalesa o de l'existència apreciables a través dels sentits. A la tercera estrofa, en canvi, els elements serien més personals, més de tipus psicològic ("futur incert, esperançador" / "passat amarg, dubtós").

    També hi ha una contraposició d'elements ("escalfor sobre fred") que evocarien aquesta idea de globalitat o d'immensitat.

    "Ulls tancats amb força,
    per no mirar el passat,
    per no buscar el futur."

    En altres paraules, per viure l'avui. Em semblen realment magistrals (i mira que ho dic poques vegades!) aquests últims versos d'aquest poema. Val la pena llegir aquest Bon viatge tan solament per com acaba. El missatge d'aquests últims versos no té res d'especial, és com he dit la idea de "viure el present". Però l'aparent simplicitat de l'expressió és allò que val la pena valorar!

    Salut altra volta, Jordi! Espero que et podrem llegir al volum de poesia!

    Vicenç
    Bon camí.

  • El camí d'un bon viatge[Ofensiu]
    kispar fidu | 14-06-2005

    Un bon viatge, si senyor! Amb un gran paissatge: el Sol, el mar, el cel... amb precioses sensacions: fredes escalfors...
    Un viatge i un camí.

    (A on viatges?? jejejeje ;) ).

    [Ostres... doncs pel que fa al relat de la bici, no sé on deus anar tu a comprar material per la bici... però jo (no hi anava massa fins últimament), vaig a una tenda d'aquí sant quirze, que es diu Bici vallès (o algu així...), i no em sona haver vist cap samarreta amb aquest "eslògan"!!! jejeje. El títol el vaig pensar, perquè certament, la bici és un gran vici per a mi! i un dia parlant amb no sé qui, vaig dir-li: és que la bici és el meu vici! (i em va agradar el joc de paraules! jejeje].

    A vegades ara, quan passo als matins amb els catalans per Bellatera, me'n recordo de tu! jejejejeje

    Que vagi moooolt bé!!! Ciao!!!
    Ja ens anirem llegint!!! ;)

    Gemm@

  • Un poema...[Ofensiu]
    Carme Cabús | 18-05-2005

    ...de gran format. Hi inclous una visió que abasta una gran amplitud i arribes a la particularitat.
    M'agrada molt, aquest moviment.
    Per molts anys, Jordi.

  • Es veu el quadre[Ofensiu]
    prudenci | 29-04-2005

    Hola, es veu el quadre. Aquest poema es molt lograt a més art sobre art, que sempre va be.
    T´agraeixo el comentari que em vas fer sobre el Pedraforca, i si realment hi vas al cim i el llegeixes, m´ahgradaria que m´expliquessis l´experiencia, Jordi.
    Una abraçada, Prudenci.

  • m'impressiona...[Ofensiu]
    AtzaVaRa | 09-04-2005

    com descrius algunes situacions. L'últim paràgraf és brutal: els ulls tancats per no mirar el passat, però tampoc per no saber del futur,...només desitges un bon camí, i el destí dirà...
    Felicitats i a seguir escrivint!
    Una abraçada,
    AtzaVaRa

  • bon viatge[Ofensiu]
    donablanca | 07-04-2005 | Valoració: 10

    jo també he trobat que és un poema que destila serenitat. i amb les forces equilibrades

  • M'ha fet tota la impressió...[Ofensiu]
    brideshead | 21-03-2005

    que aquest poema fa un repàs a totes les forces, a tots els elements que configuren l'univers, i les "petites taques" som les persones que "en la immensitat" perseguim els nostres propis destins, de vegades amb reçança per mirar el passat, de vegades amb por pel futur. Però son tan diminutes les "taques" que, per molts moviments, enrere o endavant, que facin, tot s'acaba fusionant, i la continuïtat es fa certa, impertorbable, malgrat els desigs de les "petites taques"...

    No sé si n'hauré copsat correctament el sentit, però és el missatge que m'ha vingut al cap. El viatge de l'univers, imparable, sempre és "Bon viatge". Però no estic segura que les "taques" prenguin sempre el "bon camí"....

    El poema m'ha agradat, requereix una lectura lenta, pausada i té un no sé que d'eteri, d'abstracte que el fa original, peculiar.

    Un petonet, Brown, crec veure una evolució en els teus poemes . Són més serens, més tranquils, i m'agraden!

l´Autor

Foto de perfil de George Brown

George Brown

36 Relats

250 Comentaris

75288 Lectures

Valoració de l'autor: 9.42

Biografia:
"Què escriure quan,
el seny posseït pel
vici del sentiment,
fuig cec, vers un mur
de soledat infranquejable?

Només queden records
del naufragi d'un somni,
i els reculls, un per un,
com restes d'un tresor.
Car, són bocins del no-res.

Mira't a l'espill del mar,
al tocador de la lluna!
Allà veuràs qui ets,
veuràs que no ets,
pols d'una nit, més, ... univers.

I curiosament,
quan més entens
la imperfecció del moment,
més t'endinses per fer-lo,
més absurdament perfecte."