Aquesta nit.

Un relat de: Toni Mitjanit

Aquesta nit.

Vull comprar una relació aquest anit
amb la que m'enganyi
i em senti estimat un altre pic.

Vull comprar consol aquesta nit
i no sé si demanar-ho en préstec
o canviar-ho per una botella de duty free.

Vull oblidar aquesta nit,
encarregar un moment d'amnèsia
que encaixi bé al costat de la tauleta de nit.

No cal una actuació magistral
emboirat pels graus d'un glop de ficció,
emulsionat pel calor d'un instint.

Vull despertar l'endemà al matí
sense aquest buit que em devora a dins
farcit d'un succedani consentit.

Comentaris

  • Un cant a la incomprenssió del món[Ofensiu]
    Nicephore | 15-11-2006 | Valoració: 10

    Enhorabona de veritat... no sé si ha sigut el moment personal en que em trobo o el poema en qüestió... però dir-te que m'ha arribat al vell fons de l'ànima.

  • Gràcies....[Ofensiu]
    Toni Mitjanit | 20-10-2006

    Gràcies pels comentaris. Sempre és molt constructiu veure com reacciona la gent a allò que un escriu.

    Pel que fa a que sigui un poema trist i desolador dir que d'això es tractava. No cal que un poema tingui una cara amable.. (que li diguin a Kerouac o a Bukowsky), la cara d'un poema ha de ser fidel al seu missatge.

    De tot cor gràcies.. i espero segiur llegint-vos.

  • Déu n'hi do![Ofensiu]
    brideshead | 19-10-2006

    M'ha cridat l'atenció veure que tens 25 relats publicats i només un comentari i he vingut a veure aquest primer poema teu. I renoi, quina sorpresa! Descobreixo que només ets aquí des d'ahir mateix! Suposo que t'ha produït un agradable impacte el fet de veure que en un parell de dies et publiquen 25 relats de cop! Així que crec que no arribo tard per donar-te la benvinguda a Relats.

    Aquest poema m'ha semblat un cant trist de solitud i d'enyor, sense cap bri d'esperança. Crec que està ben estructurat i rimat, encara que, personalment, crec que la rima es fa una mica massa repetitiva, com si "oprimís" excessivament els sentiments que hi vols expressar.

    En particular, aquesta estrofa:

    "...
    Vull oblidar aquesta nit,
    encarregar un moment d'amnèsia
    que encaixi bé al costat de la tauleta de nit
    ,,,"

    m'ha semblat molt original i imaginatiu. especialment el vers "encarregar un moment d'amnèsia"... estaria molt bé poder-ho fer sempre que volguéssim oblidar un mal record...

    En general, un poema molt agradable, encara que bastant desolador...

    Una abraçada i a seguir amb aquest ritme tan inspirat!

l´Autor

Foto de perfil de Toni Mitjanit

Toni Mitjanit

29 Relats

25 Comentaris

29744 Lectures

Valoració de l'autor: 9.08

Biografia:
Vaig néixer la tardor del 77 a una illa (Mallorca) i això, sense cap mena de dubte, marca.

"No conceb cap horitzó
sense un matís de blau,
cap vent sense aroma a sal,
ni cap soroll sense remor de mar"

De petit no vaig tenir especial esment a la poesia. I ara de gran no recordo perquè vaig començar a escriure. Només puc dir que ara escric com aleno, mastego o somnio… sense parar esment al perquè, sols gaudint del fet que entre estrofes m'ajuda a conèixer-me a fons.

Escric d'allò que m'envolta i no em llisca, d'allò que parpelleja i no em cega… d'allò que no m'és soluble dins tantes finestres obertes. Tan me fa escriure d'un atac de singlot com del meu primer amor, del meu vell sofà o d'una fogosa nit d'estiu… El subjecte em dicta.


Per contactar amb jo:

* Email:

toni_mitjanit@hotmail.com

* Web:

www.capsadetrons.com