Angoixa

Un relat de: MJosep

Si no ens espavilem a arribar no se si aguantaré. Ara un semàfor vermell. Apa aquí! Maleït patinet! Gairebé atropella la senyora del taca-taca. Per sort, li ha saltat un manillar i ha perdut la direcció tot estimbant-se a la pobre palmera, que de tant seca que debia estar de passar tanta set, s’ ha precipitat damunt un autobús que creuava fent cas omís de la senyal de prohibit. Per sort la sotragada és a l'altre carrer. El nostre semàfor és posa en verd i el taxi arranca com si el perseguís un dimoni. Ja em va bé perquè no sé si seré capaç de resistir. Què és aquesta mala olor? No estem al mig del camp, estem atravessant Barcelona però sé sent pudor de fems. Ostres, quin malestar, ara m’agafa mal de ventre. Començo a tenir cremor. No se pas que portava aquella xocolata de la “ Lleteria Fresquíssim i Baratíssim”. Ni un minut més, si no arribem, li deixo el taxi maco. Escolti, pari ara mateix, que no em trobo bé! Pari, que no responc! Que pari, babau!
Quina frenada! Ja hi som. Tingui, quedi’s el canvi. Surto escopetejada. Ostres ascensor ocupat! Vinga que no ho explico! I si vaig per les escales, només són dos pisos. Vinga va, amunt. Ups, ja hi sóc. La clau, on es la clau? Obriu, que no puc més, obriu! Ai, la duc a la mà. Ara, obert! El lavabo, qui ha al lavabo, obriu que no m’aguanto més! Que no aguan...to!!!











Comentaris

  • Una situació incòmoda...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 06-12-2023 | Valoració: 9

    que has redactat estupendament, fent reviure aquesta mala estona, que si més no, alguna vegada tots l'hem patit. Divertit i angoixant alhora, bona combinació i bon relat.

    Enhorabona MJosep.

    Rosa.

  • molt bo[Ofensiu]
    Atlantis | 06-12-2023

    i molt ben narrat aquest atac d'angoixa d'un mal de ventre. Segurament tots alguna vegada ens ha passat.

    El text té molt ritme i és ben real.

  • No és ficció[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 05-12-2023 | Valoració: 10

    Semblarà exagerat i humorístic el teu relat, però el que expliques passa cada dia. I els que hem patit també un mal de ventre en llocs no desitjats, sabem el que és patir. M’ha encantat! Una forta abraçada.
    Aleix

  • Mot angoixant![Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 05-12-2023 | Valoració: 10

    Un relat divertit. Qui no ha viscut una situació com aquesta algun cop a la seva vida?
    M'agrada com has anat desenvolupant la trama. Enhorabona,
    PD: Gràcies per comentar-me el meu relat.
    Fins aviat
    Neus

  • Pobre home. No és una situació divertida... és un bon relat.[Ofensiu]
    cuidador_d-ossets | 05-12-2023 | Valoració: 9

    A gairebé tots, per dir-ho així, ens ha passat alguna vegada que ens costa moltíssim aguantar les ganes de canviar la terra o l'aigua als ànecs. I amb lo incòmode i lleig que pot ser...

    Ho has plasmat molt bé en aquest qüotidià i ben senzill relat. Felicitats.

    Ens veurem per Relats!!!

  • Joan Colom [Ofensiu]
    MJosep | 05-12-2023

    Gràcies Joan sí que vaig una mica perduda al ninorepte. He fet el que m'has dit al forum

  • Ostres[Ofensiu]
    Prou bé | 05-12-2023

    Tots els que en algun moment hem tingut un mal de ventre, ens sentirem explicats al teu relat! He pogut sentir l'angoixa com a meva!
    Amb total cordialitat

  • Mal de ventre[Ofensiu]
    Joan Colom | 05-12-2023

    Si no fos perquè ja he anat de ventre fa quatre hores, després del meu desdejuni reglamentari, quatre maries integrals amb una mica de codonyat i tot seguit un cafè amb llet al bar de davant de casa, la lectura del teu relat me n'hagués provocat un, de mal de ventre.

    Parlant del NanoRepte 1069, ja són les dotze i s'ha exhaurit el termini de presentació de treballs. Com que ets novençana t'ajudaré. Ves a Fòrum, pica a "Crear nou Tema", com a títol posa-hi VOTACIONS NANOREPTE 1069 HORABAIXA i com a contingut enganxa el que prèviament hauràs seleccionat aquí, que és tot el que ve a continuació:


    Podeu votar dos nanos.

    Quan hagueu votat tots quatre (entre avui i demà, si pot ser) faré el recompte.

    Els nanos presentats a concurs són:

    1. Havien quedat a l'horabaixa.
    Margalida marxà poc abans de pondre's el sol, cansada d'esperar. Margarida arribà poc després i, en no trobar-la, se n'anà.

    2. "Arrels profundes" (George Stevens, 1953).
    Aquells dos cinèfils tan amics partiren peres perquè no es posaven d'acord sobre si era un western clàssic o crepuscular.

    3. Al lluny
    A la vora de la mar, a s'horabaixa, l'horitzó em duu somnis d'aventures en terres llunyanes

    4. Quan fosqueja
    A l'horabaixa, el meu jardí flaire aromes de romaní i timó. De la finestra estant sento l'oratge ballant entre pins.

    5. Cap al tard...
    En veure els números relliscant cap al fons de l'esfera del rellotge, sabia que s'acostava l'horabaixa.

    6. Antònims
    Mama, mama, s'han deixat la paraula. Com és que no trobo al diccionari horaalta? Potser s'escriu horalta?

    7. Gràcies
    Gràcies, matí, per la llum. Gràcies, nit, per la foscor. Gràcies, horabaixa, per la cervesa.

    8. Sabé que era a l'horabaixa
    Sabé que era a l'horabaixa de la vida quan li digueren que era hora de donar-lo de baixa.


Valoració mitja: 9.5