Àlbum fotogràfic: La paret i els tres globus

Un relat de: ginebre

He vist un gran rectangle de color crema, clapejat per algunes taques irregulars de diferents verds que el cobreixen per la seva part inferior.

Es la paret externa d'una nau industrial, protegida per planxes metàl.liques de color crema, estriades en lìnies verticals ben ordenades. Al peu hi creix una vegetació una mica salvatge, carrasques i bardisses, que fan impossible l'accés per aquesta banda.

La línia, rotúndament horitzontal, que tanca el rectangle color crema per dalt , contrasta amb força amb els núvols flonjos, esfilagarsats en línies oblíqües, irregulars, intermitents.

Les rígides estries verticals color crema fan molt evident la calma relaxada dels núvols grisos, quiets, flotants en l'atmosfera transparent.

Es el matí, molt d'hora.

He vist tres rodones diàfanes, grisenques, amb un petit penjoll suspès, enlairar-se lentament en mig dels núvols relaxats, per damunt de la brutal línia implacablement hotitzontal color crema.

Ho has vist?

Comentaris

  • El que m'ha agradat....[Ofensiu]
    rnbonet | 29-01-2007

    ..."dabuten" és el joc estatisme-moviment que desenvolupes i fas créixer. M'explique: de la descripció de la pesantor i l'immovilisme de la nau industrial passes ràpidament a un element gasós, menys pesat, més eteri, el núvols. I, de cop, una altra solidesa en moviment ara: els globus elevant-se.
    Ho he "vist" com una escena cinematogràfica.
    Bo, xicona. Continúa escrivint i jo seguiré llegin-te.
    Salut i rebolica!
    PS. 1. Saps que davall les branques pròximes al terra del ginebrer es fan els millors esclata-sangs (rovellons)?
    2. Saps que quan jo era menut, a casa, utilitzavem el fruit (la ginebrina o ginebrissa) perquè el foc del braser fes bona oloreta?

  • Capdelin | 07-10-2006

    trobo en el teu escrit: imaginació, creativitat, originalitat...
    descrius suau, remarcant pocs elements, els necessaris... impacta la fredor industrial i els núvols i globus que donen vida i caliu.
    T'he conegut avui... i enganxes
    una abraçada

  • Bona fotografia![Ofensiu]
    Unaquimera | 01-10-2006

    Una descripció amb una capacitat d'evocació plàstica innegable.
    Un relat que és realment una fotografia; diria que tens una bona màquina.
    Jo la he vist, aquesta foto teva, perquè m'has proporcionat moltes pistes i he pogut seguir-te sense dificultats. Tens una prosa molt clara, nítida. M'agrada.

    T'envio una abraçada rodona com un globus,
    Unaquimera

l´Autor

Foto de perfil de ginebre

ginebre

46 Relats

429 Comentaris

85387 Lectures

Valoració de l'autor: 9.82

Biografia:
Hola!
Benvingut/da a aquest prestatge de la gran llibreria que és Relats en Català.
Sóc bàsicament lectora. M'alimento de les vostres lletres. Però a vegades també escric alguna coseta.
Aquí està.
I moltes gràcies, per la visita!



Me prengueres el cor
me'l tornares pedra preciosa
i me digueres:
au, surt i brilla.

Era un somni, estava sol
em vaig despertar, vaig sortir
i brillava

Enric Casasses


ginebre(arrova)gmail.com