VIA 2

Un relat de: Núria Freixa Domènech
Venta les ales, la gavina. Ziga-zagues sobre un mar encara endormiscat.
Els vidres del vagó s'entelen. S'anuncia mullena.
La jove amb qui comparteixo seient baixa, d'una revolada, la persiana.
En disposa com a casa, penso.
Obro el llibre d'en Carver. Ella passa figues.
Algú diu: - Has agafat el paraigües, Ernest?
Jo no que l'he pres, raïls enllà potser no ens caldrà; la primavera ja té aquestes coses.
Mòbils que sonen, reclams atesos o silenciats, veus que es sobreposen com pasta de full.
El passo, el full, i deso: " Bajo una luz marina".
Fa estona que hem deixat el mar.
Tota la saó m'espera a l'andana.
M'abraces!
Ja no plou.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Núria Freixa Domènech

Núria Freixa Domènech

4 Relats

27 Comentaris

3990 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Manlleuenca, filla de la boira, resideixo a Tarragona, a ran de mar, encara que darrerament es pot dir que sóc nòmada.
Estimo la paraula, el vers, el que es diu i el que s'endevina. L'escena, la lectura, les tertúties, i més que res desfullar els dies amb la gent que estimo.
Vaig donar la mà a la millor professió, la de mestra, i duc l'altre aferrada a la ploma, que m'ha regalat algun reconeixement, com ara el primer premi en el XXè Concurs de Poesia Ametista d'Arbúcies, abril de 2015 i un segon premi de poesia al Mercat de les Lletres d'Igualada, setembre de 2015.
He quedat finalista en el concurs de Cartes d'Amor de Sant Joan de les Abadesses, 2014, escrit que es va dur a escena i recentment s'ha publicat en un recull:"Cartes d'amor", i en el Concurs de Calafell, 2015.
Va tenir la seva gràcia i m'ajudà a omplir l'armari, guanyar el microrelat del REC d'Igualada el 2014.
S'han publicat poemes en revistes, reculls poètics, llibre de català de 2n d'Ed. Cruïlla i, alhora, han fet camí per teatres, escoles, biblioteques o passejades literàries.
Blocs: pinzelladesdart.blogspot.com; Territoris Creatius; bibliopoemes.blogspot.com.
Em trobareu al Face, instagram i al twitter.
Formo part de " Teatre Dona", de Barcelona, sota la direcció d'Araceli Bruch, on donem veu, portant a escena, el treball de creadores en el món del teatre, la literatura,i les arts en general, per tal de fer-les visibles.
Comparteixo paraula i afectes amb el grup d'amics:" Tarats pels relats".
He publicat: " Versos a Galet", poemes d'escola i carrer, amb il.lustracions de Marta Mateos. Editorial Neopàtria, 2016, i "Surts a jugar?" d'Editorial Neopàtria, 2018, amb il.lustracions de Sofía Lana Martín.
Tinc poemes inclosos en el recull poètic de diversos autors: "99 poemes per a Nadal" .
Encantada de formar part del recull de l'ARC, col.lecció Elisenda Sala, 2017: " Relats Absurds", amb la Marató de TV3, amb: " Coses que passen", i amb" Carlota" , en el recull de 2018: " Per la vida, arts i lletres solidàries", també per la Marató.