vaga general indefinida

Un relat de: romanidemata
...uns varen abandonar el comités d'empresa, d'altres es varen absentar del treball, d'altres varen anar a passejar pels respectius passejos dels seus pobles, d'altres varen tornar als seus llocs d'origen, d'altres esperaven als seus llocs de treball, entretenint-se al telèfon o xatejant per la xarxa, els nens varen absentar-se de les escoles, les mares i pares preparen els deures amb els infants en grup a diferents llars, la televisió ja no emetia programes, els supermercats varen restar oberts i a la bast dels que necessitaven proveir-se, el metro no funcionava i els transports públics paralitzats, els museus oberts van ser visitats a tota hora del dia, els conserges no tenien res a vigilar, així com els guardes de seguretat, la policia, que en un principi s'havia mobilitzat, va tenir desercions en massa, als bars era una festa! i als parcs un munt de gent parlant en assemblees, sense por a ser dispersats i les places un debat permanent, no hi havia res a pagar, els administratius dels banc, avorrits, varen marxar cap a casa , les hipoteques varen deixar-se de pagar, els consells d'aministració que no sabien com rutllaven les màquines, varen anar-sen a llurs residencies d'estiu, les centrals d'energia rutllaven soles, els avis varen eixir de les residencies on havien sigut proscrits i retornar amb llurs famílies, de cop és va fer un silenci una pau mai percebuda, el món poc a poc es va relaxar, sense programar-ho havia començat la vaga general indefinida...

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de romanidemata

romanidemata

6 Relats

3 Comentaris

3615 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Biografia:
migrant... com els búfals travessant el riu
___________________________________________________________________

...perquè sempre ens queda en la memòria, perdura i perdurarà, les batalles perdudes, les guerres pels drets, allò que queda en la resta dels murs assolellats, també és en la memòria, l'herència del que som, que ha sigut, que és en nosaltres, allò que somniaven els pares, els avis i avantpassats, des d'Almansa a la caiguda de Barcelona, fins avui. Ser. Perquè si no lluitem pel que som, ja hem perdut. Un poble, una nació, una cultura. Lliures de la submissió clerical, inquisitiva, les lleis imposades i el domini dels rics...
___________________________________________________________________

- http://blocs.mesvilaweb.cat/romanidemata

- http://generacio.blogspot.com

- http://twitter.com/#!/romanidemata

- https://plus.google.com/114831532314104106008/posts